Közoktatás Palotás Zsuzsanna

Petícióban követelik, hogy a játék maradjon a tanterv része alsó tagozatban

Elolvasom

Angliában a 2009-es reform óta a legtöbb gyerek már négyévesen kezdi az iskolát. A gyerekek az óvodai, játékos tanulási környezetből hirtelen a hagyományos, frontális oktatásra épülő tantermekbe kerülnek. Egyre több szakértő és szülő szerint ez a korai váltás árt a gyerekek fejlődésének, és ideje lenne visszahozni a játékos tanulás módszereit az alsó tagozatba.

Közoktatás Székács Linda

Ezekre a témakörökre számíthattok a központi írásbelin matekból, ha hatosztályos gimnáziumba készültök

Elolvasom

Megjelentek a középiskolai felvételi tájékoztatók és már azt is lehet tudni, hogy 2026. január 24-én lesznek a központi írásbeli felvételi vizsgák azok számára, akik olyan intézményekbe jelentkeznek, ahol ez felvételi követelmény. Mutatjuk, milyen témakörök tűnhetnek fel matematikából, ha hatosztályos gimnáziumba készültök.

Közoktatás Palotás Zsuzsanna

„Egy iskolai közösségben mindig lesznek erősebbek és gyengébbek" – mondja a középiskolások harmada

Elolvasom

A legtöbb bántalmazás az iskolai közösségekben történik, sokszor a tanárok is szemtanúi – vagy épp résztvevői – az eseteknek. A gyerekek fele szerint az iskolájuk tesz valamit a megelőzésért, mégis rengetegen érzik úgy, nincs kihez fordulniuk. Az UNICEF Magyarország átfogó kutatása szerint az online zaklatás egyre gyakoribb, a fizikai erőszak pedig továbbra is mindennapos.

Közoktatás Palotás Zsuzsanna

Jövő decemberig kötelező lesz bevezetni a mesterséges intelligencia oktatását az iskolákban

Elolvasom

Megjelent a Magyar Közlönyben a Kormány 1405/2025. (XI. 4.) határozata, amely szerint legkésőbb 2026. december 31-ig minden köznevelési, szakképzési és felsőoktatási intézményben be kell vezetni a mesterséges intelligencia oktatását. A döntés célja, hogy a magyar társadalom minél szélesebb rétegei ismerjék meg és használják felelősségteljesen a MI-technológiákat.

Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: javuló eredmények, vidéki fölény, óriási különbség a fiúk és lányok között szövegértésben

Elolvasom

Megérkeztek a 2025-ös országos kompetenciamérés szövegértési eredményei, és a számok több szempontból is beszédesek. A magyar diákok teljesítménye összességében javult a tavalyihoz képest. Ugyanakkor a nemek közötti különbségek továbbra is fennállnak: a lányok minden évfolyamon jobban teljesítettek szövegértésből, mint a fiúk. Ráadásul Budapestet több évfolyamon is lekörözte számos vármegye.

1 2 3 4 5 6 7
1163