Piros toll mellett használjunk zöldet is – miért hatásos a Zöld toll módszer az iskolában?
Az iskolai jegyzetekben gyakran a piros toll uralkodik: a hibákat kiemeljük, aláhúzzuk, áthúzzuk. Ez a hagyományos módszer sajnos sok diákban frusztrációt, motiválatlanságot és szorongást okozhat, különösen azoknál, akik nehezebben boldogulnak bizonyos tantárgyakkal.
Ilyen feladatokat kaphattok a központi írásbelin magyarból, ha hatodikosok vagytok
Betűrend, hangalak, mássalhangzó és magánhangzó-törvények. Többek között ezekkel is találkozhattok majd a központi írásbeli felvételin magyarból, ha hatosztályos középiskolába felvételiztek.
Központi írásbeli 2026: itt vannak a korábbi évek negyedikes feladatlapjai és megoldókulcsai matekból
2026. január 24. - bár még messzinek tűnik, de ezen a napon írják a nyolcosztályos gimnáziumba készülő negyedikesek is a központi írásbelit magyarból és matekból. Mivel a feladatsor szerkezetében nagyon hasonlít most is a korábbiakra, ezért mutatjuk az elmúlt három év feladatlapjait és megoldókulcsait matekból.
Miért kell a szentestét szombati munkanapon ledolgozni?
Csakúgy, mint az őszi szünet előtt, a téli szünet előtt is lesz egy szombati tanítási napja a diákoknak.
Középiskolai felvételi 2026: ezekben a gimnáziumokban nem kérnek központi írásbelit Bács-Kiskun vármegyében
Listába gyűjtöttük, melyek azok az iskolák, ahol indulnak olyan osztályok, ahova a bejutáshoz nem szükséges a központi felvételi.
„Köszönjük, hogy vagytok” – az iskolai dolgozókat ünnepelték a Bem iskolában a kedvesség világnapján
A kedvesség világnapját minden évben november 13-án tartják, de a kiskőrösi Bem József Általános Iskolában ez sosem marad meg egy jelképes világnap szintjén. A diákok az iskola „rejtett hőseinek” mondtak köszönetet – azoknak, akik a háttérben dolgozva tartják működésben az intézményt.
16 éves kor után is járhat még általános iskolába a diák?
Mutatjuk, hogy meddig maradhat a diák az iskolában.
Középiskolásokat rendeltek ki Sulyok Tamás fogadására Szegeden
Egy emléktábla avatására érkezett.
Balatoni Katalin szerint nem jár új feladattal a keresztény kultúrán alapuló értékrend bevezetése az óvodákban
A miniszterelnöki biztos magyarázatot adott arra, mit is jelent a nemrég elfogadott módosítás az óvodai nevelésben.
Calicivírust találtak a tömeges ételmérgezés során megbetegedett egyik gyereknél
Újabb részletek derültek ki a múlt heti, több száz gyereket érintő angyalföldi ételmérgezésről: calicivírust és Staphylococcus baktériumot is kimutattak az egyik kórházba került diáknál – derült ki a hatósági vizsgálatból.
Kötelező az SNI-s tanulóknak megírni a központi írásbelit?
Mutatjuk, milyen kedvezményeket kaphatnak a sajátos nevelési igényű gyerekek a középiskolai felvételin.
Demokráciát próbáltak ki a Parlamentben – gyerekek kérdezhették a kormányt
Több mint háromszáz diák vett részt a Gyermek- és Ifjúsági Országgyűlésen, ahol minisztereknek és államtitkároknak tehették fel kérdéseiket. A fiatalok többek között az iskolai étkeztetés minőségét, a vidéki orvoshiányt, a mesterséges intelligencia felelős használatát és az internethasználat biztonságát firtatták.
Középiskolai felvételi 2026: itt az összes fővárosi középiskola felvételi tájékoztatója
Mutatjuk, hol érhetitek el őket.
Magyar diák is részt vett a WHO és az ENSZ egészségügyi fórumán
György-Szilágyi Emma többek között az iskolai menstruációs egészség javítására tett javaslatokat.
Csütörtök reggel megint nem működött a KRÉTA, ez lehetett az oka
Több szülőnek be sem töltött az alkalmazás.
Kormányinfó: továbbra sem világos, mit takar a „keresztény kultúrán alapuló” óvodai nevelés
A mai kormányinfón Gulyás Gergelyt kérdezték az új salátatörvényről, illetve bejelentették, hogy a gyerekvédelmi intézményekbe is bevezetik az iskolaőri rendszert.
Új kormányrendelet: a keresztény értékrend is bekerül az óvodai nevelés alapjai közé
A rendelet rögzíti, hogy az óvodai nevelés céljai között szerepeljen a Magyarország Alaptörvényében meghatározott, a keresztény kultúrán alapuló értékrend megismerése is.
Kilencediktől kezdik komolyan venni a nyelvtanulást, az érettségizők alig tíz százaléka éri el a B1-es szintet
Az idegen nyelvi kompetenciamérésen minden évfolyam jobban teljesített mint tavaly, különösen a 9-11. évfolyamon ugrott meg az átlageredmény. Fontos azonban kontextusba tenni az első pillantásra pozitívnak tűnő adatokat.