Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Szigetszentmiklósi Bíró Lajos Általános Iskola speciális tagozatos diákjai eddig mindig külön ballagási tablón szerepeltek. Idén viszont a diákok szerették volna, ha fogyatékossággal élő társaik is felkerülnek a tablóra. A kezdeményezést a szülők fúrták meg - írja a 24.hu.
Nem igaz, hogy kihúznák a Jókai- és a Móricz-műveket a kötelező olvasmányok listájáról, csak áthelyeznék azokat, ahogy az sem igaz, hogy a középiskolai tananyaghoz tartozó klasszikus műveket lecserélnék populáris regényekre – többek között erről beszélt az Eduline-nak Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola vezetőtanára, aki szerint olyan Nemzeti alaptanterv kellene, amely kevesebb – általánosan és egy meghatározott évfolyamon – kötelező elemet tartalmaz és kevésbé „listaszerű”. A magyartanár azt is hozzátette: nem jó, hogy az általános iskola felső tagozatában alig van helye a kortárs ifjúsági és a populáris irodalomnak, miközben a legtöbb diáknál hetedikben-nyolcadikban dől el, hogy olvasóvá válik-e.
Az utolsó tanítási héten behívatta és gyakorlatilag kirúgta a balatonfüredi Lóczy Lajos Gimnázium és Két Tanítási Nyelvű Idegenforgalmi Szakközépiskola több tucat diákját az intézmény igazgatója - írja az Index. Az igazgatónő szerint fals információ, hogy érettségi előtt álló gyerekeket rúgott volna ki.
A Szülői Hang Közösség felmérte a szülők véleményét és tapasztalatait a kölcsöntankönyvek és a nem állami tankönyvek rendelhetősége kapcsán. Az eredményeket elküldték az Emmi-nek és számos pártnak is. A problémákra és az elvárásokra hívják fel a figyelmet.
Habár már lassan mindenki felszabadulhat, azért sokan nagyon kimerültek már. Nálatok milyen állapotok uralkodnak? Ha érettségiztek még, akkor különösen nektek szól ez a válogatás.
Feljelentettek egy nyíregyházi tanárt, amiért megalázóan és durván bánt a diákokkal. A szülők szerint a tanár módszerei olyan mértékű szorongást és feszültséget okoztak a gyerekekben, hogy úszás óra előtt többüknek is fejfájása, hányingere volt vagy sírt.
Elbocsátottak egy 26 éves orosz általános iskolai tanárnőt az omszki 7-es számú általános iskolából. Az indok az volt, hogy a tanár fürdőruhás képeket posztolt magáról az Instagramon.
Vekerdy Tamás a 80-as évekbeli magyar oktatásról azt nyilatkozta, hogy "gyilkos, mert testileg, lelkileg rongálja a gyerekeket". Most, D. Tóth Krisztának azt mondta, hogy az a magyar iskola, amit akkor ő hevesen kritizált, "sokkal jobb, emberbarátibb, gyerekközelibb, gyerekekről többet tudó, gyerekeket és tanáraikat sokkal kevésbé kínzó, gyötrő, pusztító iskola volt, mint a mai".
Új ösztöndíjprogramot hirdettek végzős középiskolások számára, annak érdekében, hogy segítsék az átmeneti időszakot a középfokú- és felsőoktatás között. Akár (egyszeri) százezer forint támogatást is lehet nyerni.
Az emberi erőforrások minisztere szerint az egészségügy és az oktatás távolról sincs olyan rossz állapotban, mint amilyen szintű és súlyú kritikákat kapnak. Kásler Miklós úgy látja, "más országokban is a bírálatok kereszttüzében áll az egészségügy és az oktatás, nincs olyan hely a világon, ahol zavartalanul működnének ezek a területek".
Elfogadható és eredményes lehet-e, ha az egyéni szabadság "némi korlátozásával" és "egy kis kegyetlenséggel" veszi rá az állam a cigány szülőket arra, hogy iskolába járassák gyermekeiket? Egyebek mellett erre a kérdésre kell választ találniuk azoknak a 11. osztályos diákoknak, akik az új állami tankönyvekből tanulnak történelmet.
428 ezren tanulnak a középfokú iskolák nappali tagozatán – a gimnáziumokban és a készségfejlesztő iskolákban emelkedett, a szakközépiskolákban és a szakgimnáziumokban azonban csökkent a diákok száma.
Hogyan szabná át a közoktatást Kásler Miklós? Hozzányúlna-e a tananyaghoz, az iskolaszerkezethez, a pedagógusok minősítési rendszeréhez az Emberi Erőforrások Minisztériumának leendő vezetője? És lesz-e béremelés?
A magyar hagyományokra épülő korszerű oktatás megteremtését jelölte meg célként az óvodától a diplomaszerzésig Kásler Miklós, az Emberi Erőforrások Minisztériumának miniszterjelöltje meghallgatásán az Országgyűlés kulturális bizottságában, hétfőn.