Ezek lesznek a jövő legértékesebb szakmái az amerikai techóriás szerint
Jensen Huang, az Nvidia igazgatója szerint a jól képzett szakembereké a jövő.
Jensen Huang, az Nvidia igazgatója szerint a jól képzett szakembereké a jövő.
A kormány friss mesterséges intelligencia-stratégiája listázza ugyan a digitális kompetenciák fejlesztésének fontosságát, de Nahalka István oktatási szakértő szerint a stratégia nem mutat valódi irányt és semmiképpen nem ajánlaná a tananyagba való integrációját.
A házi feladat hasznossága már a mesterséges intelligencia megjelenése előtt is vitákat váltott ki, az AI miatt viszont méginkább megkérdőjeleződött, hogy szükség van-e rá.
A valós tanárt (egyelőre) nem helyettesíti, viszont az oktatást nagy mértékben segíti.
A Széchenyi István Egyetem több mint 2,2 milliárd forintos fejlesztéssel alakította ki a jövő agrárképzésének helyszíneit: digitálisan vezérelt sertés- és baromfi-bemutatóüzemet, okoskertet és megújult sajtüzemi laboratóriumot adtak át Mosonmagyaróváron.
A lányokat elsősorban nem az érdeklődés, hanem a környezetük befolyásolja a pályaválasztásban.
A mesterséges intelligencia néhány év alatt eljutott oda, hogy ne csak képeket generáljon vagy szöveget írjon, hanem valódi társává váljon az orvosoknak és terapeutáknak. Magyar kutatók és orvosok szerint az MI már szinte minden folyamatban ott van az egészségügyben — adatfeldolgozásban, diagnosztikában és rehabilitációban egyaránt.
Nem fogja önmagát fejleszteni, és az is kevésbé valószínű, hogy állatorvos vagy orvos lesz az AI egy reprezentatív felmérés kitöltői szerint.
A Microsoft nyilvánosságra hozta, mely munkahelyek vannak a legnagyobb veszélyben a mesterséges intelligencia miatt: a listán szereplő 40 foglalkozás közül sok esetben akár teljesen átveheti a gépek feladatait az MI.
Az MI kutatására magyar-amerikai egyetemi konzorciumot hoztak létre.
Elrettentés helyet az etikus MI használatra biztatják a hallgatókat.
A Kormányinfón kérdezték Gulyás Gergelyt arról, hogy a jövőben milyen szerepet kaphat a mesterséges intelligencia a közoktatásban.
A Civil Közoktatási Platform (CKP) szerint önmagában kevés, ha a mesterséges intelligencia tantárgyat bevezetik az iskolákban, ugyanis átfogó oktatási reformra, kritikus gondolkodásra építő szemléletváltásra van szükség.
A Google szeptemberben új gombot tett a Chrome-ba. A „homework help” (házi feladat-segítő) funkció egyetlen kattintással képes megoldást kínálni online feladatokra és tesztekre is. Az oktatók szerint ez nem tanulást segít, hanem kifejezetten csalásra ösztönöz.
A mesterséges intelligencia és a robotok egyre több emberi munkát váltanak ki, ami a fogyasztás és a gazdaság működését is veszélyezteti. Pogátsa Zoltán közgazdász szerint a feltétel nélküli alapjövedelem lehet a megoldás.
Ettől a félévtől hatvan kiválasztott iskolában vezetik be először a mesterséges intelligencia (MI) kurzust a tanrendbe építve. A cél, hogy a jövőben valamennyi szakképző iskola tanrendjében szerepeljen ez az oktatás.
Tizenöt diák mesterséges intelligenciával írhatta meg az angolérettségi fogalmazását egy budapesti szakképző iskolában – állítja az egyik vizsgaelnök. A bizonyítványokat már nem lehet visszavonni.
Már nem kell rá sokat várni.
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap a magyar felsőoktatásban: a Soproni Egyetem most intézményi szinten, szakterületekre szabott AI-asszisztensekkel lép előre ezen a téren.
A mesterséges intelligencia (MI) rohamos fejlődése egyre több munkahelyet alakít át – különösen a belépő szintű állásokban érezhető a változás. Mégis vannak olyan szakmák, amelyek hosszú távon is emberi jelenlétet, kreativitást vagy érzelmi intelligenciát igényelnek, így kevésbé fenyegeti őket az automatizáció.