Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Bár jogsértő az Eötvös Káros Intézet állásfoglalása szerint, hogy iskolák tanulói, tanárai részt vegyenek önkormányzati rendezvényeken és ünnepségeken, mégis minden második iskolával előfordul hasonló.
Szalayné Tahy Zsuzsa a soron következő pedagógus tüntetés napjától, március 15-től kezdődően nem hajlandó beírni osztályzatokat, tudomása szerint a Klik nem hirdet meg számos szaktanári állást, a diákokat így szakvizsga nélküli oktatókkal végezteti el, a gyerekek viszont lemaradnak a tanulmányaikban.
Egyre intenzívebb a levelezés a kormány és a Civil Közoktatási Platform között, a kormány úgy próbál érvelni, hogy mindenképp a Köznevelési kerekasztalba kényszerítse a civileket és a szakszervezeteket. Ezúttal a CKP igyekezett olyan javaslatokat tenni, ami a kormányt kényszerítené asztalhoz tárgyalásra.
Míg Magyarországon egyre nagyobb gondot jelent a kilépő, tapasztalt szaktanárok nyugdíjba lépése, valamint nem ritka a pályaelhagyás sem, addig Nagy-Britanniában ellentétes folyamatokat lehet tapasztalni, több évtizedes magánszektorbeli tapasztalattal a hátuk mögött többen döntenek úgy, hogy inkább a tanár pályát válasszák.
A civil közoktatási platform követelései szerepelnek a köznevelési kerekasztal munkacsoportjainak témái között, ezért azt továbbra is ott tárgyalná a kormány - reagált az Emberi Erőforrások Minisztériuma a szerveződés 12 pontjára.
Az M1 pénteken készített interjút a Teleki Blanka Gimnázium igazgatójával, aki szándékosan csak élő adásban volt hajlandó válaszolni, hogy szavait véletlenül se forgathassák ki, ám később egy vágott anyagban ez mégis sikerült a köztévének Pukli István szerint. Miután fény derült az esetre, levélben fordult a csatornához, "csak az a fránya internet ne lenne" - utalt az igazgató a lebukásra.
Napjainkban a diákok kevesebb mint fele érettségizik le úgy, hogy már szerzett középfokú nyelvvizsga bizonyítványt. A szeptemberben 9. évfolyamot kezdő tanulók számára azonban csak akkor nyílik meg a felsőoktatás kapuja, ha már rendelkezni fognak középfokú nyelvvizsga bizonyítvánnyal. A szakemberek szerint aggodalomra ad okot, hogy a jelenlegi képzéssel minden diák ennek megfelelő nyelvi készségekre tegyen szert.
Több oldalt egyszerűen átemelt más munkájából a balassagyarmati Fényes-Bók Szilvia, mikor megpályázta a Balassi Bálint Gimnázium igazgatói posztját. A Klikk és az oktatási tárca is tudott a szövegegyezésekről, mégsem emelt akadályt és győztesnek hozták ki a pályázót.
Az Oktatási Hivatal február végére feldolgozta az Országos Kompetenciamérés (OKM) 2015-ös eredményeit, mely a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok szövegértési és matematikai képességeit mérte fel. A szövegértés kiegyensúlyozott képet mutat, de matematika terén a diákok keveset fejlődnek 8. osztály után.
Az emberi erőforrások minisztere szerint több lábra kell állítani a köznevelés rendszerét, vagyis a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ központja mellett, annak decentralizálásával, önálló költségvetési szervezetekkel, mint fenntartókkal, de nem vetette el az önkormányzati modell visszavezetését sem.
Németh Szilárd rezsiügyi kormánybiztos szerint az ellenzék úgy használja fel a gyerekeket, mint az Európát lerohanó illegális migránsokat, bár a részletes kapcsolat kifejtése már elmaradt. Hosszú vitanap elé néz a közoktatásról a parlament.
Az uniós irányelvekkel szemben nem tanulnak elegen a gazdaság kulcságazatokban, a közoktatásból kikerülők egyre nagyobb aránya alapkészségek terén elmaradnak az elvárt szinttől, a központosítás miatt egy merev rendszer alakult ki, ami a forrásokat sem kielégítően osztja szét, ráadásul nem sikerült előrelépni abban sem, hogy a tanulók társadalmi háttere kevésbé legyen meghatározó fejlődésükben.
Az adósságok törlesztése után 21 milliárd forint marad a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ kasszájában, azonban kérdés, hogy milyen szerkezeti átalakításokra hajlandó a kormány, illetve mire lehet elég az összeg. A kormány minden esetre eltökéltnek látszik abban, hogy legalább rövid távon rendezze a Klik anyagi helyzetét.