Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Angliában az iskolakezdés ötéves korban történik, mégis a szülők 60 százaléka nem tartja fontosnak, hogy a gyerek szobatiszta legyen, késsel-villával egyen vagy legalább tíz percig képes legyen egy feladatra koncentrálni.
Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.
Iskolai jegyek, személyiség, motiváció? Mi jelenthet előnyt, ha valaki külföldi egyetemre készül? Miért kevés önmagában a színötös bizonyítvány? Ritli Zsanett írása, aki a University of St Andrews alumnája és jelenleg Fulbright-ösztöndíjasként a New York University tanulója mesterszakon. A Lumen mentorprogram alapítójaként évek óta támogat fiatalokat abban, hogy önazonosan és tudatosan készüljenek a külföldi egyetemi felvételire.
Szürreális rémálomként élte meg egy győri család a középiskolai felvételi eljárást, mert a magasan funkcionáló aspergeres, autista fiukat azután utasították el a komáromi gimnáziumból, hogy megkapták a hivatalos értesítést a felvételről. Az édesanya olvasói levelet küldött szerkesztőségünknek, amit az alábbiakban közlünk.
Ideálisabb lenne, ha minden gyerek legalább 6-8 hetet lehetne otthon, de a mostani jogszabályok között ezt szinte lehetetlen kivitelezni. Egy vidéki városban dolgozó, fiatal óvodapedagógus írása.
Egyre több az autista diák, mégis az iskolákban, óvodákban még mindig nem tudja sok pedagógus, hogyan bánjon velük. Kólák Noéminek, az Aspi könyvek szerzőjének véleménye.
A családok számára szinte lehetetlen feladat megoldani a vakációt abban a korban, amikor már nem szervez olcsó nyári tábort az iskola és nincsenek a közelben bevethető nagyszülők. G.D., egy két gyerekes, dolgozó anyuka írása. Vélemény.
3,5 év alatt diploma, 1 év alatt edzőkből, rekreációs szakemberekből testnevelő tanár - 100 évvel ezelőtti szintre viszik vissza a testnevelőtanári képzést. Dr. Farkas Péter, egyetemi docens, testnevelő tanár írása.
Túlságosan tantárgy- és iskolacentrikus – mondta az Eduline-nak a középszintű magyarérettségi első részének feladatairól a Magyartanárok Egyesületének elnöke, aki szerint a szövegértési feladatsorban vannak ugyan pontatlan részek, de összességében a teszt a tavalyinál igényesebb, több részképességet mér. A Szabó Magda-novellát szerencsés választásnak tartja, az összehasonlító elemzést azonban valószínűleg az eddiginél is kevesebb diák választotta.
A középszintű magyarérettségiről pozitívnak tűnnek az első vélemények, a legtöbb vizsgázó kifejezetten könnyűnek ítélte meg a feladatsort. A szövegértés 7. feladatára azonban több diák panaszkodik, sokan azt írták, "fogalmam sem volt, mit kellett ott csinálni".
A középszintnek megfelelő feladatsort kaptak a vizsgázók fizikából – mondta az Eduline által megkérdezett egyetemi docens, aki szerint több számításos példára is szükség lenne ahhoz, hogy az egyetemen elvárt szinten tudják elkezdeni felsőfokú tanulmányaikat az elsőévesek. A fizika érettségi nap szakmai támogatását köszönjük a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának.
Nincs olyan feladat a mai középszintű informatikaérettségin, ami meglephette volna a diákokat – mondta az Eduline által megkérdezett egyetemi oktató a mai középszintű informatikaérettségiről. A mai informatika érettségi szakmai támogatását köszönjük a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának.
A korábbi tervekkel ellentétben április 19-én csak az óvodák és az általános iskolák alsó tagozatai nyitnak ki - jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök szerda délután. A szülők egy része alighanem örül a hírnek, sokan ugyanis félnek visszaengedni gyerekeiket a közösségbe, tartanak attól, hogy elkapják a vírust és hazaviszik azt a családba - ez derül ki azokból a levelekből és hozzászólásokból, amelyeket az Eduline szerkesztősége kapott. Mégis sokan fognak hétfőtől kockáztatni, mert már nem tudják megoldani az otthoni gyermekfelügyeletet.
“Ezek már tanulni sem tudnak, nemhogy dolgozni, Nem lesz belőlük semmi, Nem értem mire fel akarnak könnyítést" - nap mint nap ilyen és ehhez hasonló kommentekkel találkoznak az idei érettségizők. A következő levelet egy olvasónk írta.