Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már zajlanak a középiskolai felvételi előkészületei. Írtunk szabályokról, határidőkről és a feladatokról is. Most arra a kérdésre válaszolunk, hogy milyen felmentéseket kaphatnak a sajátos nevelési igényű diákok az írásbelin.
Milyen könnyítéseket kaphatnak a középiskolai felvételin a sajátos nevelési igényű, a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézségekkel küzdő diákok?
Két éve szavazta meg az Országgyűlés a “Taigetosz-törvény” néven elhíresült új szabályozást, ami annyit jelent, hogy a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő (BTMN) gyerekek osztályozás alóli felmentését felmenő rendszerben eltörölték. Az új törvény a most lezárult tanév elején lépett életbe, így már láthatóak a módosítás eredményei – írja az Abcúg.
Kik mentesülhetnek bizonyos érettségi tárgyak alól, és milyen könnyítésekre számíthatnak a tanulási problémákkal küzdő diákok? Meddig kell benyújtani az iskolának a mentességre vonatkozó kérvényt? Minden információ egy helyen.
Több mint 3200-zal 91,5 ezerre nőtt a sajátos nevelési igényű gyerekek és tanulók száma a 2018 szeptemberében kezdődött tanévben - írta a Világgazdaság csütörtökön a szaktárca adatai alapján.
Bármelyik fővárosi iskola megirigyelhetné a gyulaházai Dr. Kozma Pál Általános Iskolát: az intézménynek saját torncsarnoka és tanuszodája van, az okostábla az alapfelszereltség része - írja az Abcúg.
Az oktatási jogok biztosához tavaly érkezett panaszok számában nem történt radikális változás, mintegy 1600 jelzést regisztráltak, ugyanakkor egy teljesen új ügycsoporttal is találkoztak: ez a gyerekek oktatáspolitikai döntésekhez való viszonyulását érinti.
Megalázó tortúrán kell átmennie egy hatéves, hiperaktív kisfiúnak, akit egyetlen környékbeli általános iskola sem akar fogadni, pedig hivatalos papírja van arról, hogy iskolaérett, és hogy a többi tanulóval együtt, integráltan oktatható.
Az ombudsman szerint jogszabályi hiányosságok, szakemberhiány és a nem megfelelő tájékoztatás együttesen okoz nehézséget a speciális nevelési igényű gyerekek integrált óvodai nevelésében.
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar kezdeményezésére egy állásfoglallást juttattak el a köznevelési törvény módosításának szavazása előtt az oktatásért felelő államtitkárságra. A Palkovics László államtitkárnak címzett levelet a kar most nyilvánosságra hozta. Az írást több, gyógypedagógiai képzést folytató egyetem aláírta.
A Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat főigazgatója szerint új továbbtanulási lehetőségeket kapnak a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő gyermekek a köznevelési törvény közelmúltban elfogadott módosításával. Hogy miért? A főigazgató szerint az osztályozás folyamatos bevezetése megfelelő motivációt jelent majd náluk.
Az iskoláknak ezentúl is kötelező fejleszteniük a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeket - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) pénteken az MTI-vel.
Az ombudsmanhoz fordul az LMP az általuk is Taigetosz-törvénynek nevezett köznevelési módosítással kapcsolatban, ha pedig az államfő aláírja az Országgyűlés által már elfogadott változtatást, akkor az Alkotmánybírósággal is megvizsgáltatnák azt.
Kedden elfogadták a törvénymódosítást, ami lehetővé tenné, hogy értelmi fogyatékos gyerekeket ehhez képzettséggel nem rendelkező pedagógusok is oktathassanak, illetve a tanulási nehézségekkel küzdő diákokat is lehessen minden tárgyból értékelni. Most Áder János köztársasági elnökön a sor, hogy aláírja és kihirdesse azt. Ennek apropóján címezte egy szülő neki a levelét. Az írást változtatás nélkül közöljük.
Bár egyre több sajátos nevelési igényű (SNI) gyereket oktatnak átlagos igényű társaikkal együtt, vagyis integráltan, még mindig jelentős eltérések vannak egy-egy régió között - írja szerdai számában a Magyar Nemzet a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) idei tanévre vonatkozó oktatási statisztikai tükrére hivatkozva.