Itt vannak a pénteki központi középiskolai felvételi feladatsorai és a megoldások
Mutatjuk a központi középiskolai felvételi február 4-i vizsgaalkalmának feladatsorait és az értékelési útmutatókat.
Mutatjuk a központi középiskolai felvételi február 4-i vizsgaalkalmának feladatsorait és az értékelési útmutatókat.
Bár a központi felvételi eredményére és a szóbeli behívási ponthatáraira még várni kell, azt már most megnézhetitek, mekkora volt a túljelentkezés a középiskolákban tavaly és a korábbi években.
Az idei átlageredményeket még csak néhány gimnázium hozta nyilvánosságra, de amíg megjelennek a hivatalos adatok, elevenítsük fel, hogyan sikerült a tavalyi központi írásbeli felvételi.
Több gimnázium holnapján már elérhető, hogyan teljesítettek a náluk írásbeliző nyolcadikosok.
Pontosan meddig és hogyan lehet középiskolába jelentkezni? Hány iskolát lehet megjelölni, és mi történik, ha meggondoljátok magatokat a jelentkezés után? Mutatjuk a legfontosabb információkat.
„Egy jó szándékú technikai hiba volt” - mondta a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) választmányi tagja a Kürt Alapítványi Gimnáziumban történt szabálysértésről.
Mutatjuk, meddig kell várnotok az írásbeli "hivatalos" pontszámára.
Mutatjuk, hol és meddig jelezhetitek, ha a javítási útmutatótól eltérően értékelték a központi középiskolai felvételi dolgozatait.
Az Alternatív Közgazdasági Gimnáziumban (AKG) már ki is javították a hatodikosok és a nyolcadikosok szombati felvételi feladatsorait. Az eredményekből kiderül: a hatodikosok matekvizsgája az átlagosnál könnyebb volt.
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg, hogyan gondolkodik egy felvételiző, kreatív-e, van-e nyelvi érzéke, hogy ha bekerül egy tehetséggondozó, hat- vagy nyolcosztályos gimnáziumba, akkor ott hogyan fogja megállni a helyét – mondta az Eduline-nak a negyedikesek és a hatodikosok magyar nyelvi felvételijéről a Radnóti-gimnázium tanára.
Ez „pandémiás” feladatsor volt, kíméletes volt a nyolcadikosokkal, akik az elmúlt két évben hónapokat töltöttek otthon, online tanulva a matekot is – mondta a középiskolai felvételi feladatsoráról az Eduline által megkérdezett szaktanár. Igaz, a legtöbb pontot érő feladattal valószínűleg sokaknak meggyűlt a bajuk.
Csak fél tízkor bonthatták volna fel a feladatsorokat tartalmazó borítékot, ehelyett már 9 óra 10 perc körül kinyitották – ez történt a Kürt Alapítványi Gimnáziumban, ahol emiatt magyarból nem írhatták meg a felvételit a diákok. Ők január 27-én vizsgázhatnak majd.
Mutatjuk, mi minden vár a felvételiző negyedikesekre, hatodikosokra és nyolcadikosokra a központi írásbeli vizsga kitöltése után.
Egy intézményben találtak szabálytalanságot a középfokú felvételi vizsgák alatt - közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) szombaton az MTI-vel.
Többek között a labdarúgás történetéről szóló szöveget kaptak a nyolcadikosok a középiskolai felvételin. A 14 éveseknek ki kellett találniuk, vajon melyik állat a „színeváltó kunkorgyík” vagy az „ormántos füllencs”, arról pedig fogalmazást kellett írniuk, van-e szükség az általános iskola felső tagozatában nyomtatott tankönyvekre.
Több tízezer nyolcadikos írta meg szombat délelőtt a középiskolai felvételit. Arra kértük az Eduline olvasóit, írják meg, mit gondolnak a feladatokról, de a különböző fórumokon és Facebook-csoportokban is körbenéztünk. Az első vélemények közül szemezgettünk.
Közzétette a nyolcosztályos gimnáziumok központi felvételijének megoldókulcsát az Oktatási Hivatal. Nézzük, milyen feladatokat kellett megoldaniuk a diákoknak.
Megérkeztek a hatosztályos gimnáziumok felvételi feladatsorai és a megoldások.
Nyilvánosságra hozta az Oktatási Hivatal a nyolcadikosok középiskolai felvételijének feladatsorait és a megoldásokat is. Egy cikkben mutatjuk, hogyan kellett megoldani a magyart és a matekot.
Az új iskolai karanténszabályokról is beszélt Kásler Miklós abban a videóinterjúban, amely szombaton jelent meg.