Iskolát választottak a világ legjobb új épületének
Nem először nyerte el oktatási intézmény ezt a címet.
Nem először nyerte el oktatási intézmény ezt a címet.
Hiába tagadja a tanárhiányt a kormány, a kevés pedagógus, a tanításra alkalmatlan iskolaépületek és a jogszabályi-változások miatt több budapesti és vidéki iskolában sem indul problémák nélkül a tanítás.
Az iskolában logisztikát, informatikát és a pénzügy-számvitelt tanulnak a diákok. A zöldmezős beruházásként felépített részen van 18 osztályterem, 16 csoportterem, 9 szaktanterem és sportkomplexum is.
A tankerület fenntartásában nem volt elég állami forrás, hogy megfelelő állapotba hozzák, most egyházi kézbe adva már van.
Bár a katolikus egyház építi, a költségek mintegy felét az állam fizeti.
Az egyik helyi önkormányzati képviselő sem érti, hol akadt el az ügy, a tankerület ismét megígérte, hogy a diákokat mi hamarabb megfelelő helyre költöztetik.
Gyakorlatilag teljesen használhatatlanná vált az elmúlt évek során a dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium tornaterme. Eső idején már vödrökkel és ládákkal sem tudja az iskola megvédeni a padlót borító parkettát, a beázott teremben pedig több helyen annyira felpúposodott a padló, hogy az már balesetveszélyes – írja az Index egy birtokába került levél alapján.
Nyílt levélben fordultak a közép-pesti tankerületi központ igazgatójához a szülők a tanárhiány, a sérült gyerekek megfelelő ellátásának hiánya, a gyakori intézményvezető-váltások és a kinevezések körüli visszásságok, illetve az iskolai épületek rossz állaga miatt. Szerintük a tankerület eddig munkájának egy része csak látszatintézkedésekből állt. A zuglói problémák máshol is jelen vannak.
Színes falak, szokatlan bútorok, hatalmas és világos terek – így néznek ki a világ legérdekesebb iskolaépületei.
Ötszáz diák tanul majd az épülő debreceni nemzetközi iskolában, az öthektáros területen felépülő campuson.
Magasabbra emelkedik a szén-dioxid és a kis méretű aeroszolrészecskék koncentrációja a tanórák alatt, a relatív páratartalom pedig általában alacsonyabb az optimálisnál – ez derült abból a nemzetközi projektből, amelynek részeként hatvannégy közép-európai általános iskolában vizsgálták a levegő minőségét.
Félig nyitott „osztálytermek”, olvasó- és pihenőhelyek, pár óra alatt átalakítható közösségi terek − sokak szerint ilyen lesz a jövő iskolaépülete.
"A XIII. kerület felújítja. Az állam nem költ rá, csak használja" - ez a felirat olvasható az egyik Váci úti iskola épületén. Az épületet a felújítás után úgy fogják átadni, hogy a tetőszerkezete és a háromból két homlokzata - az önkormányzati rész - szépen fel lesz újítva, a harmadik homlokzat - az állami - viszont romos-kopott marad.
Nem idén ázott be először az Egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola, már 2017 őszén is problémák voltak az épületben.
Régen bezárt és egyre rosszabb állapotban lévő iskoláktól szabadulna meg a fővárosi vagyonkezelő - írja a napi.hu.
Nem fejezték be augusztus végére az iskolafelújításokat, ezért országszerte tucatnyi általános iskolában kellett elhalasztani a tanévnyitót - számolt be az RTL Klub Híradója.
Rendkívüli tanítási szünetet rendeltek el abban az egri iskolában, amelynek borzalmas állapotáról szerdán írt a Népszava.
Vizes falak, omladozó vakolat, földre terített felmosórongyok, vödrök: ez a látvány fogadta az egri Hunyadi Mátyás Általános Iskola tanulóit a tantermekben.
Hét éve adták át az Algyői Fehér Ignác Általános Iskolát, azóta már nagyjából százmillió forintot költöttek javítási munkálatokra, mert a kivitelező nem megfelelő technológiával helyezte fel a faburkolatot. Az ügyet próbálják jogi útra terelni.
Tanárok, tantermek, tankönyvek - hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy csak ettől a három tényezőtől függ, mennyire "jó" az iskola, pedig számos kutatás bebizonyította, hogy az iskolaépület nem pusztán díszlet, a tér komoly hatással van az iskolai munkára. Ahol jól érzik magukat a diákok és a tanárok, ahol van hely mozogni, zenélni, rajzolni (és időnként pihenni), ahol a közösségépítésnek is megvannak a terei, ott tanulni is jobb.