Közoktatás Székács Linda

Megérkeztek a 2022-es kompetenciamérés eredményei, véget ért az érettségi, ismét a szegedi a legjobb magyar egyetem: ezek voltak a hét legfontosabb hírei

Elolvasom

Hiába a nyári szünet, az oktatás területén továbbra is zajlik az élet. Népszavazást kezdeményezhet a Pedagógusok Szakszervezete, a státusztörvény tárgyalásának árnyékában lemondott a köznevelésért felelős helyettes államtitkár, közben pedig a 2022-es kompetenciamérés eredményei is arra világítottak rá, hogy a diákok eredményei a legjobb esetben is csak stagnálnak. Mutatjuk, mik történtek június utolsó hetében.

Nyelvtanulás Székács Linda

Kompetencia: angolból nincs jelentős eltérés, németből továbbra is gyengébben teljesítettek a gyerekek

Elolvasom

A héten tette közzé a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. A matematika és szövegértés mellett diákok tudását a természettudományokból, a 6. és 8. osztályosokét pedig idegen nyelvekből; angolból vagy németből is felmérték, melyek célja annak a felmérése, hogy a tanulók elérik-e a tantervi követelményekben az egyes évfolyamok számára előírt Közös Európai Referenciakeret (KER) szerinti szinteket. Ez a 6. évfolyamon A1, 8. évfolyamon A2 szint, két tanítási nyelvű oktatásban pedig 6. évfolyamon A2, 8. évfolyamon pedig egy erős alapfokú tudásnak megfelelő B1-es szint.

Közoktatás Eduline

Mutatjuk milyen eredményeket értek el a diákok az első természettudományos kompetenciamérésen

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Ez volt az első olyan mérés, amelyet digitálisan bonyolítottak le az iskolák. Az értékelő szerint vegyes eredmények születtek: javulás és romlás is egyaránt megfigyelhető, feltételezhetően az átállás és az online oktatás miatt. Most a természettudományi eredményeket mutatjuk meg.

Közoktatás Tornyos Kata

A matematika eredmények ingadoznak, a szövegértésé pedig rosszabbak a kompetenciamérésen tavalyhoz képest

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Ez volt az első olyan mérés, amelyet digitálisan bonyolítottak le az iskolák, néhol meg is gyűlt vele a bajuk. Az értékelő szerint vegyes eredmények születtek: javulás és romlás is egyaránt megfigyelhető, feltételezhetően az átállás és az online oktatás miatt. Ebben a cikkünkben a matematika és szövegértés területek eredményeire koncentrálunk.