Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Minél jobban szorong egy gyerek, annál inkább romolhat a teljesítménye - hangsúlyozta Orosz Katalin klinikai szakpszichológus, akit a gyerekek bizonyítványosztás miatti szorongásáról kérdeztek az M1 aktuális csatorna műsorában.
Szüleink még nagy tudású, szigorú, szerepükből adódóan is tekintélyes tanárokról beszélnek, de manapság már kevésbé ez a kép él a fejünkben, ha tanárainkra gondolunk - írja a Mindset pszichológiai szaklap, amely pszichológusokat és pedagógusokat kérdezett arról, szerintük mi a jó pedagógus öt ismérve.
Hányast kaptál? Mi a lecke? Feleltél ma az iskolában? Miért rontják ezek a mindennapi aggályoskodások a családi hangulatot? Vekerdy Tamás pszichológus érdekes tanácsot adott a szülőknek.
Érdekes - és megfontolandó - megállapításokat találtunk a szabad játék fontosságáról Jessica Joelle Alexander és Iben Dissing Sandahl Gyermeknevelés dán módra című könyvében. Miért ragaszkodnak a szülők ahhoz, hogy különórákra járassák a gyerekeiket? Mi az a reziliencia? És hogyan állítja középpontba a szabad játékot a dán oktatási rendszer? Részletek a könyvből.
Sokan egyetértenek vele, mások megkérdőjelezik azt, amit a magyar iskolarendszerről mond, de az biztos, hogy Vekerdy Tamás pszichológus gondolatai sokakat megmozgatnak. Öt olyan idézetet választottunk ma tőle, amin érdemes elgondolkodni. Véleményeket is várunk kommentben.
"A mi oktatásunk egyik paradoxona: úgy akarunk teljesítményt kizsarolni, kifacsarni, hogy közben ugyanazt visszafogjuk. Öröm és élmény nélkül nincs világ- és önmegismerés" - mondta Vekerdy Tamás pszichológus a Népszavának adott interjúban.
"Az egész magyar iskolarendszert áthatja az az abnormális gondolat, hogy a jó tanulóból lesz jól boldoguló ember. Ez abszolút nem igaz" - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Vekerdy Tamás pszichológus, író.
Sokat számít az önismeret abban, hogy mennyire képesek kezelni a stresszt az emberek - mondta Földi Rita klinikai szakpszichológus szombat reggel az M1-en.
Nem véletlenül sírnak a ballagók, életük egy olyan szakasza zárul le, ami a legélénkebb emlékeket adja majd az élet során. A kutatók már azt is tudni vélik, hogy miért a 14-18 éves kor történései égnek bele leginkább az agyba.
Két hónapon belül két diák is öngyilkos lett Debrecenben. Mindketten ugyanabba a gimnáziumba, sőt egy osztályba jártak, ahol most pszichológusok segítik az eset feldolgozását.
Kínában táborokba küldhetik a szülők gyereküket, ha internetfüggőséggel diagnosztizálják. Bizony, az ázsiai országban évek óta betegségként ismerik el, ha valaki sok időt tölt a gép előtt. Iskola és pszichológus helyett azonban katonai kiképzés és testi fenyítés jut a függőnek bélyegzett gyerekeknek.
Egy hónap alatt négy diák kísérelt meg öngyilkosságot a romániai Gorj megyében. Néhány napja egy 16 éves középiskolás próbált véget vetni saját életének: kövekkel rakta tele az iskolatáskáját, majd beugrott a Zsil folyóba.
A legtöbben még mindig kényszerből kezdenek új szakmát tanulni, de nem ritka, hogy a harmincas éveikben járó, jó keresettel rendelkező emberek egyik napról a másikra felismerik, hogy a jelenlegi munkájukat nem élvezik – sokan kötetlenebb időbeosztásra és alkotómunkára vágynak.