Több tízmillió olasz nem érti, amit olvas
Felnőtt vagy gyerek, a hatvanmillió olasz több mint kétharmada nem tudja keresztülrágni magát egy közepes nehézségű...
Felnőtt vagy gyerek, a hatvanmillió olasz több mint kétharmada nem tudja keresztülrágni magát egy közepes nehézségű...
Népszerűsíteni kell az olvasást: így van, szinte már vezényszóként skandálhatnánk ezt az elcsépelt frázist, annyian...
Egy- és kétmillió között van azoknak a száma Szerbiában, akik teljesen írástudatlanok vagy funkcionális analfabéták.
"Olvasókutyákkal" segítenek az olvasási problémákkal küzdő gyerekeknek a finn közkönyvtárakban.
Dickens, Shakespeare, Keats egyre inkább vesztésre áll olvasottságban Nagy-Britanniában az internettel szemben, főként a Facebook és a Twitter közösségi honlapok ellenében.
A siralmas érettségi eredmények után újabb felmérés sokkolta a romániai oktatáspolitikusokat és pedagógusokat: Európa országai közül Romániában van a legtöbb analfabéta, a lakosság hat százaléka nem tud olvasni.
Az Európai Unióban minden ötödik 15 éves és sok felnőtt európai nem tud rendesen olvasni - derül ki egy tanulmányból, amelyet az Európai Bizottság tett közzé hétfőn Brüsszelben.
Tanulni sohasem késő - jó példa erre Isolina Campos esete, aki századik születésnapján döntött úgy, hogy megtanul írni és olvasni.
A tizenegy éves diákoknak is legalább ötven könyvet kellene olvasniuk évente a brit oktatási miniszter által kigondolt országos kampány részeként, amelynek célja a tinédzserek olvasási arányának jelentős növelése.
Két paksi tanítónő az origamira alapozva olyan új módszert dolgozott ki, amely megkönnyíti a diákok számára az írás és az olvasás elsajátítását.
A tinik körében rendkívül népszerű vámpírtörténet, Stephenie Meyer Alkonyat-sorozatának segítségével népszerűsítik az olvasást Hódmezővásárhelyen, ahol pénteken rendezik meg a kötetekre épülő vetélkedő döntőjét.
A képességek kifejlődését megakadályozó életkörülmények a felelősek azért, hogy a szegényebb családi háttérrel rendelkező gyerekek gyengébben teljesítenek az iskolában, és kisebb valószínűséggel mennek egyetemre - állítják a szakemberek.
Egymás után indulnak Olaszországban a könyvek olvasását tanító tanfolyamok, szakemberek szerint ugyanis nem mindegy, mit és hogyan olvasunk.
A sanghaji Csingan középiskola 9. osztályos diákjainak mértanóráján Li Csen, a tanárnő a párhuzamosokról szóló euklidészi tétel alkalmazásáról kérdezte az osztályt. A negyven diák közül többen is jelentkeztek, és ahogy Li felszólította őket, egyik a másik után állt fel, pontosan válaszolt, majd amikor a tanárnő megadta az engedélyt, visszaült a helyére. A The New York Times által idézett szakértők szerint többek között ez a fegyelmezett iskolai magatartás magyarázza, hogy a sanghaji diákok érték el a legjobb eredményt a PISA-felmérésen.
Egy átlagos, 15 év feletti magyar ember szabadidejének 46 százalékát tölti tévénézéssel, 24 százalékát rádióhallgatással, 15 százalékát pedig internetezéssel - ismerteti az Országos Széchényi Könyvtár felmérésének eredményét a Magyar Nemzet.
Egyszerű és gyors vizsgálattal, agyi szkenneléssel jósolható meg, ha egy diszlexiás gyerek jó eséllyel megtanulhat olvasni - állapították meg amerikai, brit és finn kutatók hétfőn közzétett tanulmányukban.
Az olvasás és a könyvek iránti szeretete miatt kapott díjat a tajvani oktatási minisztériumtól egy látássérült diáklány, aki első helyen végzett egy nemzetközi olvasási versenyen.
Dél-Korea és Finnország végzett az élen a 15 évesek olvasási készségét vizsgáló PISA felmérésben, amelynek során első alkalommal kutatták a gyerekek képességét a digitális információk feldolgozására - derült ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) kedden ismertetett adataiból.
A tizenöt éves korosztályban a fiúk mindössze 15 és a lányok 20 százaléka olvas rendszeresen (legalább havonta egy) könyvet. Ugyanakkor ebben a korosztályban a fiúk egyötöde, illetve a lányok egytizede egyáltalán nem vesz a kezébe olvasnivalót.
Zátrok Bence 18 éves, és a 2009-2010 -es tanévet tölti most az Egyesült Államokban, a texasi Forth Worth-ben. Ő foglalja most össze a tapasztalatait a helyi iskoláról, fogadó családjáról, nyelvtanulásról és még sok egyéb dologról.