szerző:
MTI

Jobban teljesítettek az országos iskolai felméréseken a szüleik biztatására könyveket és újságokat olvasó gyerekek - ismertette pénteken a japán oktatási minisztérium.

Japánban 2007-ben vezették be a hatodikos és kilencedikes diákok anyanyelvi és matematikai tudásának felmérését. Az oktatási, kulturális, sport, tudományos és technológia minisztérium megbízásából készült kutatás szerint tavaly áprilisban a könyveket, folyóiratokat olvasó gyerekek japán nyelvből és matematikából írt tesztjei 10,7-17,1 ponttal jobbak lettek nem olvasó társaiknál. A szüleikkel könyvekről beszélgető tanulók 6,5-9 ponttal többet gyűjtöttek a felmérés olyan kérdéseinél, amelyek a megszerzett tudás alkalmazását vizsgálták. 

A kutatásban a tavaly áprilisban vizsgázott 40 ezer gyerek szülei működtek közre május és június között. A jelentés arra is kitért, hogy a 15 millió jen (33 millió forint) fölötti keresetű családból érkező gyerekek 12,7-25,8 ponttal jobb teljesítményt nyújtottak, mint azok, akiknek családja évente kétmillió jen (4,4 millió forint) alatti összegből élt.