Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Alig néhány héttel azt követően, hogy a Belügyminisztérium elhalasztotta a mérések osztályozásának bevezetését, az Oktatási Hivatal nyilvánosságra hozta a tavalyi kompetenciamérések eredményeit.
Listába szedtük, mely egyetemi szakok elindulását nem támogatta a Magyar Akkreditációs Bizottság, mégis meghirdették a képzéseket. Durván lecsökkentek az állami ösztöndíjas helyek az egyetemeken, a jelentkezők száma viszont rekordot döntött. Mutatjuk a hét legfontosabb történéseit.
Még mindig vannak olyan szülők, akik nem tudják megnlzni, hogy a gyerekük hogyan teljesített a 2024-es kompetenciaméréseken, mert az Oktatási Hivatal nem tette közzé több évfolyamon több tárgy mérési kódját.
Alig van a gyerekeknek idejük ebédelni a menzán, kijött a legújabb Tárki tanulmány, egyre magasabb az iskolaelhagyó gyerekek aránya, és mindeközben elkezdődtek a középiskolai felvételi eljárás szóbeli vizsgái. Összeszedtük, mivel foglalkoztunk a héten.
Már csak szűk egy hónap és kezdődik az első olyan kompetenciamérés, aminek nagy eséllyel tétje is lesz. A cikksorozatunk második részében azzal foglalkozunk, milyen feladatokra lehet számítani a kompetenciamérésen, milyen segédeszközöket lehet használni.
Mire is jó a kompetenciamérés, sorra zárnak be óvodákat az országban, jövő héten kezdődik a központi felvételi szóbeli vizsga része. Mutatjuk a hét legfontosabb híreit.
Kulcsfontosságú lehet a digitális felmérési rendszer zökkenőmentes működése, ha a kompetenciaméréseket márciustól osztályozzák. Az elmúlt évek tapasztalatai azonban inkább azt mutatják; a digitális mérés még mindig nem hibátlan. Mutatjuk, mit lehet tenni abban az esetben, ha valami miatt leáll, nem működik a rendszer.
Bár a 2024 tavaszán írt kompetenciamérések végleges eredményeit csak idén tavasszal fogjuk megtudni, az elmúlt években az a tendencia alakult ki, hogy évről-évre rosszabb eredményeket érnek el a diákok, minden évfolyamban.
Hogyan alakulnak át a kompetenciamérések? Egy nap hány tesztet írhat egy diák? Lehet-e segédeszközöket használni? Kompetenciaméréssel foglalkozó cikksorozatunk első részében a legfontosabb gyakorlati kérdésekre válaszolunk.