Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A Népszava úgy tudja, a kormány azt tervezi, hogy az iskolák a jövőben kétféle tankönyv közül választhatnak majd: egy állami és egy egyházi, keresztény szemléletű kiadvány közül.
Még távolról sincs kész az új Nemzeti alaptanterv (NAT) koncepciója, amit hétfőn kapott kézhez az Emberi Erőforrások Minisztériuma - értesült a Népszava.
Átadták az új Nemzeti alaptanterv (Nat) tervezetét, a cél az, hogy a magyar diákok versenyképes, a munkaerőpiacon és az életben is értékes, valamint a nemzeti kultúrát korszerűen átadó tudást szerezzenek az iskolapadban - olvasható a közleményben.
A délkelet-kínai Fucsien tartományból huszonkét pedagógus érkezett július közepén a X. kerületi Bem József Általános Iskolába azért, hogy kínai hagyományokat tanítsanak az itteni gyerekeknek.
Előre egyeztetés, megbeszélés nélkül módosítottak az Óvodai nevelés országos alapprogramján: szeptembertől már a nemzeti identitástudat erősítése is hangsúlyosabb feladata lesz az óvodapedagógusoknak a magyar óvodákban.
Hét éve adták át az Algyői Fehér Ignác Általános Iskolát, azóta már nagyjából százmillió forintot költöttek javítási munkálatokra, mert a kivitelező nem megfelelő technológiával helyezte fel a faburkolatot. Az ügyet próbálják jogi útra terelni.
Bódis József oktatási államtitkár szerint szeterotípia, hogy túlterheltek a magyar diákok. De vajon más országokban hány tanórát kell végigülniük az általános és középiskolásoknak?
Egy Pest megyei gimnáziumban pedig a 9. osztályban 34, a 11.-ben pedig 35 óra vár a diákokra hetente, egy budapesti belvárosi általános iskola első osztályában például a 6-7 éveseknek 29 órájuk van egy héten - írja a 24.hu.
Meglepően kevés iskolabusszal rendelkeznek a tankerületek, a legtöbb helyen a menetrend szerinti járatokkal oldják meg az iskolába járást. A menetrend viszont nem alkalmazkodik a délutáni elfoglaltságokhoz, ezért van, hogy a diákoknak órákat kell várniuk vagy éppen ki kell hagyniuk a délutáni órákat.
A Somogy megyei Mikén egy óvónő jut három település gyermekeire, emiatt még csak szabadságra sem tud menni az ottani óvodapedagógus. Úgy tűnik, nemigen akarnak falvakban dolgozni az óvónők.
"Ha minden változatlan marad, akkor összeomlás előtti állapotban van az oktatás. Személyi feltételeit nézve egyértelműen. Egyszerűen nem lesz, aki tanítson" - mondta Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke.
„Picit úgy érzem magam, mint a Kádár-korszak végén, amikor azt figyeltük, hogy hol van olyan megnyilvánulás a hatalom részéről, hogy talán változhatnak a dolgok” – mondta a Hír TV-nek Nahalka István, az ELTE neveléstudományi doktori iskolájának oktatója a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 180 pontos javaslatcsomagjának oktatási részéről.
Leporolta a kilencosztályos általános iskola bevezetésnek ötletét a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amely száznyolcvan pontos javaslatcsomagot dolgozott ki az ország versenyképességének javításáról, kedden át is adták a dokumentumot a Nemzeti Versenyképességi Tanácsnak. Több tanítót vennének fel az iskolákba és rugalmasabb tanterveket adnának a pedagógusok kezébe.
Létezik Magyarországon lemorzsolódás elleni program az idő előtti iskolaelhagyás elkerülésére, de az ezzel járó terheket az egyes oktatási intézményeknek maguknak kell vállalniuk. Hiába szerepel ugyanis a jogszabályban a korai jelzőrendszer felépítése, amíg nincs hozzárendelve külön forrás.
Csak Budapesten ötszáznál is több pedagógust keresnek, több helyen bármilyen szakos tanárral beérnék, van olyan kistelepülés, ahonnan tizennégy pedagógus hiányzik - írja a 24.hu.
A Szigetszentmiklósi Bíró Lajos Általános Iskola speciális tagozatos diákjai eddig mindig külön ballagási tablón szerepeltek. Idén viszont a diákok szerették volna, ha fogyatékossággal élő társaik is felkerülnek a tablóra. A kezdeményezést a szülők fúrták meg - írja a 24.hu.