Iskolakezdés: átlagosan 84 ezer forintot költenek a szülők gyerekenként
Már az iskolakezdési nagy dömping küszöbénél járunk. Mennyit költenek a szülők? Hányadikas diák jelenti a legnagyobb kiadást?
Már az iskolakezdési nagy dömping küszöbénél járunk. Mennyit költenek a szülők? Hányadikas diák jelenti a legnagyobb kiadást?
Előre egyeztetés, megbeszélés nélkül módosítottak az Óvodai nevelés országos alapprogramján: szeptembertől már a nemzeti identitástudat erősítése is hangsúlyosabb feladata lesz az óvodapedagógusoknak a magyar óvodákban.
Nemsokára megkezdődik a 2018/19-es tanév. De hogyan alakulnak a tanítási szünetek, mennyi időtök lesz pihenni? Utánajártunk.
Hét éve adták át az Algyői Fehér Ignác Általános Iskolát, azóta már nagyjából százmillió forintot költöttek javítási munkálatokra, mert a kivitelező nem megfelelő technológiával helyezte fel a faburkolatot. Az ügyet próbálják jogi útra terelni.
Hajnal Gabriellát nevezte ki a Klebelsberg Központ élére Kásler Miklós, az emberi erőforrások minisztere.
Bódis József oktatási államtitkár szerint szeterotípia, hogy túlterheltek a magyar diákok. De vajon más országokban hány tanórát kell végigülniük az általános és középiskolásoknak?
Egy Pest megyei gimnáziumban pedig a 9. osztályban 34, a 11.-ben pedig 35 óra vár a diákokra hetente, egy budapesti belvárosi általános iskola első osztályában például a 6-7 éveseknek 29 órájuk van egy héten - írja a 24.hu.
Meglepően kevés iskolabusszal rendelkeznek a tankerületek, a legtöbb helyen a menetrend szerinti járatokkal oldják meg az iskolába járást. A menetrend viszont nem alkalmazkodik a délutáni elfoglaltságokhoz, ezért van, hogy a diákoknak órákat kell várniuk vagy éppen ki kell hagyniuk a délutáni órákat.
A Somogy megyei Mikén egy óvónő jut három település gyermekeire, emiatt még csak szabadságra sem tud menni az ottani óvodapedagógus. Úgy tűnik, nemigen akarnak falvakban dolgozni az óvónők.
"Ha minden változatlan marad, akkor összeomlás előtti állapotban van az oktatás. Személyi feltételeit nézve egyértelműen. Egyszerűen nem lesz, aki tanítson" - mondta Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke.
„Picit úgy érzem magam, mint a Kádár-korszak végén, amikor azt figyeltük, hogy hol van olyan megnyilvánulás a hatalom részéről, hogy talán változhatnak a dolgok” – mondta a Hír TV-nek Nahalka István, az ELTE neveléstudományi doktori iskolájának oktatója a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 180 pontos javaslatcsomagjának oktatási részéről.
Leporolta a kilencosztályos általános iskola bevezetésnek ötletét a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amely száznyolcvan pontos javaslatcsomagot dolgozott ki az ország versenyképességének javításáról, kedden át is adták a dokumentumot a Nemzeti Versenyképességi Tanácsnak. Több tanítót vennének fel az iskolákba és rugalmasabb tanterveket adnának a pedagógusok kezébe.
Létezik Magyarországon lemorzsolódás elleni program az idő előtti iskolaelhagyás elkerülésére, de az ezzel járó terheket az egyes oktatási intézményeknek maguknak kell vállalniuk. Hiába szerepel ugyanis a jogszabályban a korai jelzőrendszer felépítése, amíg nincs hozzárendelve külön forrás.
Csak Budapesten ötszáznál is több pedagógust keresnek, több helyen bármilyen szakos tanárral beérnék, van olyan kistelepülés, ahonnan tizennégy pedagógus hiányzik - írja a 24.hu.
A Szigetszentmiklósi Bíró Lajos Általános Iskola speciális tagozatos diákjai eddig mindig külön ballagási tablón szerepeltek. Idén viszont a diákok szerették volna, ha fogyatékossággal élő társaik is felkerülnek a tablóra. A kezdeményezést a szülők fúrták meg - írja a 24.hu.
A magyar 19-29 évesek 35 százaléka szerint könnyen találna magának állást - derül ki a K&H Bank ifjúsági indexéből.
Szeptembertől kísérleti formában hatvan iskolában az "élménysuli" módszertana alapján kezdenek el tanítani.
Nem igaz, hogy kihúznák a Jókai- és a Móricz-műveket a kötelező olvasmányok listájáról, csak áthelyeznék azokat, ahogy az sem igaz, hogy a középiskolai tananyaghoz tartozó klasszikus műveket lecserélnék populáris regényekre – többek között erről beszélt az Eduline-nak Arató László, a Magyartanárok Egyesületének elnöke, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskola vezetőtanára, aki szerint olyan Nemzeti alaptanterv kellene, amely kevesebb – általánosan és egy meghatározott évfolyamon – kötelező elemet tartalmaz és kevésbé „listaszerű”. A magyartanár azt is hozzátette: nem jó, hogy az általános iskola felső tagozatában alig van helye a kortárs ifjúsági és a populáris irodalomnak, miközben a legtöbb diáknál hetedikben-nyolcadikban dől el, hogy olvasóvá válik-e.
Az utolsó tanítási héten behívatta és gyakorlatilag kirúgta a balatonfüredi Lóczy Lajos Gimnázium és Két Tanítási Nyelvű Idegenforgalmi Szakközépiskola több tucat diákját az intézmény igazgatója - írja az Index. Az igazgatónő szerint fals információ, hogy érettségi előtt álló gyerekeket rúgott volna ki.
A Szülői Hang Közösség felmérte a szülők véleményét és tapasztalatait a kölcsöntankönyvek és a nem állami tankönyvek rendelhetősége kapcsán. Az eredményeket elküldték az Emmi-nek és számos pártnak is. A problémákra és az elvárásokra hívják fel a figyelmet.