Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Hátrányosan érintik az alternatív iskolákat a köznevelési törvény módosító csomagjához benyújtott összegző módosító javaslat – olvasható a Szülői Hang közösség közleményében.
2015-ben két 15 fős csoporttal indultak egy-egy lakással egy óvodapedagógussal és egy tanítóval. Mára majdnem háromszáz fős intézményként működnek, tizenkét évfolyammal, ősztől tizenegy helyszínen – mondta a Magyar Nemzetnek Halácsy Péter, a Budapest School társalapítója, a fenntartó nonprofit szervezet ügyvezetője.
Magántanulói csoportokban látják a megoldást azok a pedagógusok és szülők, akik menekítenék a diákokat az állami közoktatásból. Látszólag egy-egy állami iskolában tanulnak a gyerekek, azonban a gyakorlatban magántanulói státusszal egy egészen más oktatásban részesülnek. A "modell" pedig a Budapest School kezdeményezéséből alakult ki.
Ismét egyre több szülői és tanári Facebook-csoportban terjed egy tavaly márciusi cikk, amelyet egy édesanya írt arról, milyen visszajelzéseket kapott ismerősöktől, amikor kiderült, hogy gyerekeinek alternatív iskolát keres.
2019 szeptemberében elindul a Budapest School középiskolája, a diákok idejük közel felében az érettségihez köthető tárgyakkal, tudományterületekkel töltik az idejüket, másik felében a saját érdeklődésük alapján választott műhelyekben dolgoznak, tanulnak, alkotnak.
Hogyan zajlik az oktatás egy Waldorf-iskolában, és miben tér el a Waldorf-pedagógia a "hagyományos" módszerektől? Itt vannak a legfontosabb infók azoknak a diákoknak és szülőknek, akik Waldorf-középiskolát választanának.
Milyen lehetőségek vannak az oktatásban az állami iskolákon kívül? Mekkora költséget jelentenek azoknak a szülőknek, akik ezekbe az iskolákba íratnák be gyereküket? Utánajártunk.
Vekerdy Tamás a 80-as évekbeli magyar oktatásról azt nyilatkozta, hogy "gyilkos, mert testileg, lelkileg rongálja a gyerekeket". Most, D. Tóth Krisztának azt mondta, hogy az a magyar iskola, amit akkor ő hevesen kritizált, "sokkal jobb, emberbarátibb, gyerekközelibb, gyerekekről többet tudó, gyerekeket és tanáraikat sokkal kevésbé kínzó, gyötrő, pusztító iskola volt, mint a mai".
A játék, a mozgás, a gondolkodni tanítás a legfontosabb az iskolában, és ezeket bármilyen rendszerben, bármilyen felügyelet mellett el lehet érni, ha a tanító rendelkezik belső szabadsággal – mondta a hvg.hu-nak Winkler Márta, aki a 60-as évektől próbálta szétfeszíteni az akkori egyenoktatás kereteit, majd 1988-ban megalakította az első alternatív iskolát, a most 30 éves Kincskeresőt.
Egyedülálló, a Nemzeti alaptanterven (Nat) alapuló módszert, úgynevezett rendszerpedagógiát dolgozott ki a Gyermekszem.pont Alapítvány, amelynek a sikeres, kétéves általános iskolai működése után a középiskolai oktatásra is lehetőség nyílik - közölte az alapítvány.
Nem készít fel az életre, burokban nő fel a gyerek, nem tanul majd fegyelmet - tényleg ilyen "vádpontokkal" kell szembenézniük azoknak a szülőknek, akik alternatív iskolát választanak a gyermeküknek?
"Egy gyerekre jutó költség 100 ezer forint, plusz az étkezés, ami nagyjából 25 ezer forint havonta. Tudjuk, hogy ez jelentős összeg, kevés család engedheti meg magának, ezért a kezdettől fogva úgy gondolkodtunk, hogy legyen ebben rugalmasság" - mondta a Budapest Schoolról Vészi Gábor, aki menedzserként a Facebooknál dolgozott, tavaly viszont hazajött, és a Budapest Schoolt szervezi önkéntesként.
Nem lesznek tantárgyak, helyette kompetenciaterületeket határoznak meg, a napirendet pedig nem az óra-szünet-csengő háromszögre fűzik majd fel – mondta az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) szeptemberben induló általános iskolájáról Niedermüller Anna, a projekt felelőse. Hogyan értékelik majd a diákokat, és miért lesz „majdnemiskola” az „AKG általános”?
Hatalmas a túljelentkezés az alternatív iskolákban, ám mivel az elsősöket nem lehet felvételiztetni, a szülők egymással versengenek minden erőforrásukat bevetve.
Több száz állami, egyházi, alapítványi intézmény, azaz négy-, öt-, hat- és nyolcéves középiskolák, topgimnáziumok, alternatív iskolák közül kell választaniuk azoknak, akik ebben a tanévben adják be jelentkezési lapjukat. Milyen érvek szólnak a különböző iskolatípusok mellett és ellen? 3. rész: alternatív iskolák. A HVG rangsor - Középiskola 2017 cikke.
Az ismert oktatási szakértő szerint is a kormány reakciója a felcsúti kisvasútra emlékeztet, amelyet a kritikák ellenére inkább meghosszabbítanak. Így jön el a teljes államosítás, valamint a Klik is tovább él, ha tetszik, ha nem.
Különleges oktatási módszer, a storyline szerint tanítanak több norvég iskolában: a diákoknak csoportban kell feladatokat megoldaniuk. Az egyik iskola igazgatója szerint demokráciára nevelnek, a diákok pedig empatikusabbak lesznek és az életben is jobban boldogulnak majd - írja a hvg.hu.