A romák közel 80 százalékának legfeljebb 8 általánosa van
3500 fiatal kapcsolódott be eddig a roma szakkollégiumi programba, 746-an diplomát is szereztek – miközben a roma fiatalok több mint fele továbbra is idő előtt hagyja el az iskolát.
3500 fiatal kapcsolódott be eddig a roma szakkollégiumi programba, 746-an diplomát is szereztek – miközben a roma fiatalok több mint fele továbbra is idő előtt hagyja el az iskolát.
Már egészen fiatalon tudta, hogy mi szeretne lenni, az érettségijét pedig az ország egyik legkiválóbb vidéki középiskolájában szerezte meg Jankó Attila, aki jelenleg TDK-ra készül, verseket ír, és hamarosan az ELTE Állam- és Jogtudományi Karán diplomázik. Ő az új, sikeres roma fiatalokat bemutató cikksorozatunk második részének főszereplője.
Egy Heves megyei kistelepülésen nőtt fel roma anya és nem roma apa gyerekeként Jónás Szimonetta, aki általános iskolásként azt gondolta, még érettségije sem lesz, idén júniusban viszont diplomát szerzett az Országos Rabbiképző - Zsidó Egyetemen. Új cikksorozatunkban olyan roma fiatalokat mutatunk be, akik a negatív sztereotípiákat legyőzve kitörtek a szegénységből és diplomás, sikeres emberek lettek.
Bár a 2019-es adatokhoz képest javultak az eredmények, és többen felismerik a diszkriminációt, a magyarok még mindig elutasítóbbak, mint az EU27-es átlag.
Az InStyle magazin #képesvagyok díját a mindennapi hősök kategóriában nyerte el Galamb Alex.
Csütörtökön nyílt levélben nyújtotta át szegregációellenes javaslatait Maruzsa Zoltánnak az Együttnevelés Szövetség, a demonstrációban a Tanítanék Mozgalom is részt vett.
Az Európai Parlament felhívta az érintett tagállamok figyelmét arra, hogy deszegregációs stratégiákra, inkluzív tanulási módszerekre és az iskolai tevékenységekhez való teljes körű hozzáférés garanciáira van szükség.
Válaszolt a Miniszterelnökség azokra a vádakra, miszerint a kormány az elmúlt 12 év alatt szinte semmit sem tett a diákok esélyegyenlőségéért.
A Tokaj-Hegyalja Egyetem hallgatója lesz szeptembertől a Sütni jó! Alapítvány működtetője.
Nyílt levélben hívják fel a civilek Gulyás Gergely figyelmét arra, hogy a roma gyerekek oktatási integrációja ma a legsúlyosabb társadalmi kérdések közé tartozik, és a kialakult helyzetben nagy felelőssége van a kormánynak is.
Gáspár Sándor hátrányos helyzetű diákként indult, ma viszont már a Belügyminisztériumban foglalkozik felzárkózás-politikával.
Ez az egyik olyan intézmény, ahol a bérek kifizetését is akadályozta, hogy a belügy inkasszálta a számlájukat. A roma önkormányzattól most azt közölték, végül kifizették a pedagógusok júliusi bérét és nincs szó az iskola bezárásáról.
Nemrégiben Kalocsán roma szülők és roma jogvédők nyomására sikerült elérni, hogy az egyébként a bezárását hevesen ellenző polgármester mégis megszüntessen egy szegregáló óvodát.
A nevelőtestület elfogadta a szülők méltányossági kérelmét.
A RomNet portál szerint rossz magaviseletre hivatkoznak, a tankerület szerint a pedagógusok méltóságát is megsértették. Az egyik szülő sikeresen fellebbezett, de ez nem egyértelmű, hogy a többi diákra is vonatkozik-e.
A szakmunkás bizonyítvány és az érettségi megszerzése után az egyetem felé vezet Galamb Alex útja, aki a mélyszegénységből kitörve hamarosan a tanítói katedrán állhat.
A dél-alföldi megyeszékhelyen egy romákat segítő egyesület kapta meg ingyenes használatra az épületet, vállalva, hogy felújítja azt. Hatvan diákkal terveznek elindulni ősztől, nem csak roma tanulókkal.
Az uniós intézmény elismeri, hogy több jogszabályi módosításra is sor került, de az intézkedéseket nem tartja elégnek.
A legutóbbi becslések szerint nagyjából 100 ezer roma hagyta el Ukrajnát a háború kitörésétől júniusig, rengetegen érkeztek Magyarországra. Többségében többgyermekes családok, ám a gyerekeknek csak egy része tudott bekapcsolódni a magyarországi oktatásba.
Négy utca, kétszázötven gyerek – ez Fügöd, ahol a házakban nincs vezetékes víz, nincs játszótér, nincs munka. Itt, Encs legrosszabb hírű romatelepén indított tavaly szeptemberben iskolaelőkészítő programot a szegénységben élő borsodi gyerekeknek évek óta fejlesztő foglalkozásokat szervező InDaHouse Egyesület. Huszonnyolc óvodás kapott hétről hétre egyéni fejlesztést, hogy ne ledolgozhatatlan hátrányokkal induljanak majd elsősként.