Így változik a tanárok fizetése - a frissdiplomások bruttó 156 ezret kaphatnak
Kétlépcsős, jelentős összegű pedagógus-béremelést irányoz elő a nemzeti köznevelésről szóló törvény koncepciója - ismerteti a csütörtöki Magyar Nemzet.
Kétlépcsős, jelentős összegű pedagógus-béremelést irányoz elő a nemzeti köznevelésről szóló törvény koncepciója - ismerteti a csütörtöki Magyar Nemzet.
Az MSZP szerint a tanév kezdetén teljes a fejetlenség az oktatás irányításában: az oktatási államtitkárság lényegi dolgokról nem beszél, amiről meg beszél, azzal félretájékoztatja a közvéleményt. Hiller István szerint bújtatott óraszámemelésre, a túlórapénzek elvonására lehet számítani, s a pedagóguséletpálya-modell bevezetésére nincs egy fillér sem.
Még ősszel tárgyalni fogja a köz- és felsőoktatási törvényt, valamint a pedagóguséletpálya-modellt a parlament – mondta Hoffmann Rózsa napirend előtt.
Nagy változások előtt állunk, s csak rajtunk múlik, hogy kihasználjuk-e a rendelkezésre álló lehetőségeket - fogalmazott az oktatási államtitkár a közelgő pedagógusnap alkalmából írt köszöntőjében. Hoffmann Rózsa azt ígérte, hamarosan elkészül a közoktatási törvény és annak részeként a pedagóguséletpálya-modell.
Nem lát változást Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár Fidesz-frakcióbeli megítélésében Lázár János.
Két-négy éven belül nem áll rendelkezésre annyi pénz, hogy a meglévő 170 ezer pedagógus számára érzékelhető bérnövekedést tudjunk finanszírozni – mondta Pokorni Zoltán a PISA 2009 című budapesti konferencián.
Az új közoktatási törvény koncepciójának elfogadásáig még lesz idő az egyeztetésre, a jogszabályt ugyanis leghamarabb 2012 szeptemberében lehet bevezetni - mondta Pokorni Zoltán.
Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár múlt héten jelentette be, hogy ha a büdzsé megengedi, még ebben a ciklusban emelkedik az egyetemet végző kezdő pedagógusok bérezése. Bár kétségtelenül itt a "ha a büdzsé megengedi" lesz a kulcskérdés, szakértők szerint még így sem biztos, hogy feszültségmentes lenne az ötlet - írja a Hírszerző.
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) elutasítja a közoktatási törvény és a pedagógus- életpályamodell koncepcióit, az érdekvédelmi szervezet szerint a tervezetek nem szolgálnak alapul ahhoz, hogy a közoktatás rendszerének hatékony, szakszerű, törvényes működéséhez szükséges törvényi szabályozás elkészüljön.
Ellentmondások feszülnek az új közoktatási törvény koncepciója és a hozzá kapcsolódó, költségvetési hatásokat bemutató minisztériumi háttérszámítások között - közli a Magyar Nemzet, a Népszabadság és a Népszava pénteki száma.
Az alkotmányozáshoz hasonlóan oktatási ügyekben is vita alakult ki csütörtökön a Fidesz-KDNP-frakciószövetség siófoki tanácskozásán, azonban közel sem olyan "parázs", mint az új alaptörvény megalkotásával kapcsolatban - számoltak be az MTI-nek kormánypárti politikusok.
Az oktatási államtitkár jó esélyt lát arra, hogy még ebben a kormányzati ciklusban, 2012-ben vagy 2013-ban elinduljon a pedagógus-életpályamodell.
A "klasszikus" tanárszakokon kötelező lesz ismét bevezetni az osztatlan képzést, a művészeti tantárgyak oktatóit azonban a jövőben is 3+2 éves rendszerben képeznék.
A Közoktatás-politikai Tanács rendkívüli ülésének összehívását kezdeményezik a testület tagjai a közoktatási törvény és pedagógus életpályamodell ügyében - az erről szóló levelet a szervezetek nevében Medrey László, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke juttatta el Réthelyi Miklós szakminiszterhez.
Jó esély van arra, hogy az új közoktatási és felsőoktatási törvényt, valamint a pedagóguséletpálya-modellt még a tavaszi parlamenti ciklusban elfogadja a kormány és az országgyűlés – mondta Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár a 11. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás közoktatási fórumán.
Dél-Koreában minden száz jelentkezőből csak öt lehet tanár, Kanadában hat évig tanulnak a leendő oktatók, Észtországban pedig még a diploma megszerzése után is tutoriális rendszerben dolgoznak a pedagógusok. Mi a titka a színvonalas pedagógusképzésnek? És vajon itthon érzékelhető eredményt hozna-e a rendszer átalakítása?
Egyetért Pokorni Zoltán, az Országgyűlés oktatási bizottságnak fideszes elnöke azzal, hogy meghosszabbítsák a közoktatási törvény és a pedagóguséletpálya-modell koncepciójáról szóló vitát.
A közoktatási törvény és a pedagóguséletpálya-modell koncepciója még nem nyerte el végleges formáját, a dokumentumokat jelenleg a minisztériumok véleményezik, az ezalatt megváltozó szöveg pedig később ismét a társadalmi és szakmai szervezetek elé kerül - mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár csütörtökön egy budapesti konferencián.
Levélben fordult valamennyi parlamenti párt frakcióvezetőjéhez és az Országgyűlés oktatási és tudományos bizottsága elnökéhez a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) kérve a közoktatási törvények koncepciójáról szóló vita március 31-ig való meghosszabbítását.
Az oktatás területét érintő változások sorában első helyen szerepel a pedagógusok képzésének átalakítása, megbecsülésüknek, társadalmi rangjuknak és anyagi elismertségüknek visszaadása - jelentette ki a nemzeti erőforrás miniszter kedden Keszthelyen, a Vajda János Gimnázium tanulóinak szervezett felsőoktatási tájékoztató megnyitóján.