Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Nagy változások előtt állunk, s csak rajtunk múlik, hogy kihasználjuk-e a rendelkezésre álló lehetőségeket - fogalmazott az oktatási államtitkár a közelgő pedagógusnap alkalmából írt köszöntőjében. Hoffmann Rózsa azt ígérte, hamarosan elkészül a közoktatási törvény és annak részeként a pedagóguséletpálya-modell.
Hoffmann Rózsa a kormany.hu oldalon közzétett levelében felidézte, hogy egy esztendővel ezelőtt ígéretet tett: államtitkárként azért fog küzdeni, hogy minden pedagógus megkapja azt a megbecsülést, amit "a nemzet lámpásaként megérdemel". Az államtitkár szerint azóta sokat haladtak, hamarosan elkészül a közoktatási törvény és annak részeként a sok évtizede várt pedagóguséletpálya-modell, amely kiszámítható pályaívet biztosít a tanároknak, tanítóknak, óvodapedagógusoknak.
"Közös érdek, hogy a koncepcióból mielőbb jogszabály legyen" - hangsúlyozta a kereszténydemokrata politikus, hozzátéve: az elmúlt hónapokban sok ezer oldalnyi véleményt olvastak el, ezek nagy részét beépítették a koncepcióba, és megannyi szakmai, érdekvédelmi szervezettel egyeztettek. Hoffmann Rózsa úgy fogalmazott: karnyújtásnyira vagyunk attól, hogy szándékainkat törvény rögzítse, és a pedagógusokat méltó anyagi és erkölcsi megbecsülés övezze. Mikor kerül a közoktatási tervezet a parlament elé? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
"Nagy változások előtt állunk, s csak rajtunk múlik, hogy kihasználjuk-e a rendelkezésre álló lehetőségeket, lesz-e erőnk ahhoz, hogy széthúzás helyett összefogjunk, és közösen küzdjünk egy jobb világért, amelyben nagyobb tisztessége lesz a munkának, a tanulásnak, az iskolának, a tanításnak, a nevelésnek. Ha széthúzunk, ha megosztjuk erőinket, akkor csak lassabban, nagyobb erőfeszítések árán vagy sehogyan sem érjük el céljainkat" - fogalmazott az államtitkár.
Hoffmann Rózsa kitért arra is, hogy az utóbbi időben bőven kijutott a bajokból. Sok tanítót, tanárt csak a hűsége és az az erő tartott meg a pályán, amit tanítványaik szeretetéből, szorgalmából, napról napra gyarapodó tudásából merítenek.
Ám ez nem elegendő - folytatta -, hiszen ebben "a kizsigerelt országban az elmúlt esztendőkben a hitében, egzisztenciájában elbizonytalanított, s mondjuk ki: méltánytalan helyzetbe hozott pedagógustársadalomnak - bármennyire szeressék is tagjai e hivatást - nehéz kitartani". És ez nagy baj - tette hozzá az államtitkár, kiemelve: a nemzet sorsát, jövőjét a tanárok, tanítók tartják a kezükben.
Színvonalas nevelő-oktató munkát csak derűs és bizakodó pedagógusok tudnak végezni, olyanok, akiket nem gyötör a létbizonytalanság, akik teljes szívükkel és minden energiájukkal tanítványaik felé tudnak fordulni, akik érzik minden rezdülésüket, gondolatukat - fogalmazott Hoffmann Rózsa.
Magyarországon június első vasárnapján tartják a pedagógusnapot, és köszöntik az oktatásban dolgozókat Magyarországon. A pedagógusokat 1952 júniusa óta köszöntik, akkor adták át először a kiváló tanítói és tanári okleveleket az ország legjobb oktatóinak.