Campus life Székács Linda

Különleges új hallgatója van a Debreceni Egyetemnek

Elolvasom

Különleges „hallgató” segíti az oktatók és diákok mindennapjait a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karán: Doppler, a golden retriever terápiás kutya - számolt be róla a honlapján a Debreceni Egyetem.

Campus life Kurucz Tünde

Mit ünneplünk hálaadáskor?

Elolvasom

Tök, pulyka és áfonya - ezek az ételek nem hiányozhatnak az egyik legnagyobb angolszász ünnepről, a hálaadásról. De mégis mikor és miért tartják? Elmondjuk.

Campus life Palotás Zsuzsanna

A másfél éves babák átlagosan napi 100 percet töltenek képernyő előtt

Elolvasom

A képernyőhasználat már a legkisebbek életében is mindennapossá vált, pedig a szakértők szerint ötéves korra is legfeljebb napi egy óra lenne az ideális. Timár Borbála digitális gyermekvédelmi szakértő szerint ugyanakkor a teljes tiltás sem megoldás: „Azok a gyerekek, akik az oviban tablettel játszhatnak, nem fognak otthon videójátékért könyörögni jobban, mint azok, akik nem csinálnak ilyet.”

Campus life Palotás Zsuzsanna

Magyarország és Kína újabb oktatási együttműködést kötött

Elolvasom

A Kulturális és Innovációs Minisztérium együttműködési megállapodást kötött a Kínai Oktatási Csereprogramok Szövetségével, amelynek célja, hogy erősítse a stratégiai partnerséget Kína és Magyarország között, és elmélyítse az oktatási együttműködéseket a két ország intézményei között.

Campus life Palotás Zsuzsanna

Pár nap múlva felemás zoknit húznak diákok és pedagógusok: tiltakoznak az iskolai zaklatás ellen

Elolvasom

Egy világhírű magyar táncművész újra akcióba lendül, hogy felhívja a figyelmet az iskolai zaklatásra. A svájci Béjart Ballet szólistája, Kovács Zsolt Vencel idén is csatlakozik az Odd Socks Day nemzetközi kezdeményezéshez, és több száz magyar diákot buzdít arra, hogy november 6-án felemás zokniban menjen iskolába – ezzel kifejezve szolidaritásukat az áldozatokkal és tiltakozásukat a bullying ellen.

Campus life Palotás Zsuzsanna

A világ legszegényebb országaiban a harmadikos gyerekek 90 százaléka nem képes felismerni a betűk hangjait

Elolvasom

Egy friss, a Világbank és az UNICEF által támogatott jelentés szerint az elavult olvasástanítási módszerek miatt a közepes és alacsony jövedelmű országok diákjainak többsége nem éri el az alapvető olvasási szintet. A kutatás szerint ez nemcsak az oktatási rendszerek válságát mutatja, hanem hosszú távon az országok gazdasági fejlődését is hátráltatja.

1 2 3 4 5 6 7
364