Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A közoktatási törvény és a pedagóguséletpálya-modell koncepciója még nem nyerte el végleges formáját, a dokumentumokat jelenleg a minisztériumok véleményezik, az ezalatt megváltozó szöveg pedig később ismét a társadalmi és szakmai szervezetek elé kerül - mondta Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár csütörtökön egy budapesti konferencián.
Gloviczki Zoltán a Közoktatási Intézményvezetők Akadémiája elnevezésű rendezvényen az életpályamodellről tartott beszédében hangsúlyozta: elképzelésükhöz mintegy félezer érdemi javaslatcsomag érkezett, és ezek alapján szinte minden mondatában megváltoztatták az eredeti szöveget.
A kormány képviselője szerint a dokumentumban így jelenhetett meg a kéttannyelvű képzés, a nyelvi előkészítés, valamint ez alapján változott meg az intézményvezetők javasolt kinevezési módja; szintén az elmúlt hetek tárgyalásai alatt dolgozták ki a pedagógusokétól eltérő, különálló intézményvezetői életpályamodellt.
Kiemelte: a pedagógusok fizetésemelése fontos, de nem kizárólagos eleme az életpályamodellnek. Az oktatás hatékonysága leginkább a pedagógusok felkészültségén múlik, ezért a koncepció egyebek mellett arra törekszik, hogy a tanári szakma ne csak egérút legyen a különböző egyetemi bölcsészkarokon végzett diákoknak, hanem a pedagógusok ezektől eltérő, célirányos képzésekről kerüljenek ki - fejtette ki Gloviczki Zoltán.