szerző:
Eduline

Egyetért Pokorni Zoltán, az Országgyűlés oktatási bizottságnak fideszes elnöke azzal, hogy meghosszabbítsák a közoktatási törvény és a pedagóguséletpálya-modell koncepciójáról szóló vitát.

Ezt a kormánypárti politikus arra reagálva mondta az MTI-nek csütörtökön, hogy a PDSZ levélben kérte a frakcióvezetőktől és tőle mint szakbizottsági elnöktől a közoktatási törvények vitájának március 31-ig való meghosszabbítását. A  konzultációt egyébként tavaly év végén lezárta a tárca.

Pokorni Zoltán kiemelte: az uniós elnökség ellátása a kormányra és a parlamentre különleges feladatot ró, ezért a jogalkotási tervet úgy állította össze a kormány, hogy a legfontosabb jogszabályok kerüljenek az Országgyűlés elé. Hozzátette: a közoktatás átalakítása kiemelt feladat, sok embert érint, ráadásul nehéz döntéseket kell meghozni, csak a pedagógus életpályamodell több száz milliárdos forrást igényel.

A döntésekhez figyelemre, kellő körültekintésre van szükség - hangsúlyozta. Hozzátette: noha ismeri Hoffmann Rózsa államtitkár véleményét, mégis úgy látja, a beérkezett javaslatok, vélemények végiggondolásához további időre van szükség.

Rámutatott: a Fidesz-KDNP munkacsoport még december 23-án, a PDSZ levele előtt jóval jelezte, hosszabb szakmai egyeztetésre van szükség. Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár múlt heti sajtótájékoztatóján az MTI kérdésére közölte: a tárca szándéka a közoktatási és a pedagógus-életpályamodellről szóló törvénytervezet mihamarabbi benyújtása.

Megfogalmazása szerint az európai uniós soros elnökség oly mértékben leterheli a kormányt, hogy a kabinet úgy döntött: csak azokat a jogszabályokat veszi fel tavasszal kötelező jogalkotási tervébe, amelyeket mindenek felett meg akar alkotni. Ugyanakkor akár kétszer annyi törvényjavaslatot is be lehet nyújtani - fűzte hozzá akkor az államtitkár. Az államtitkárság szándéka szerint a közoktatási törvény, valamint a pedagógus életpályamodell koncepciójáról is dönt az Országgyűlés a tavaszi ülésszakon.

MTI