Mit kell tenni, ha technikai okok miatt félbeszakad a kompetenciamérés?
Ha nem sikerül megoldani a problémát, jöhet a jegyzőkönyv.
Ha nem sikerül megoldani a problémát, jöhet a jegyzőkönyv.
Volt, akit kidobott a rendszer és nem engedett vissza, másoknak csak lelassult a portál, így nem tudták befejezni a tesztet.
Csak néhány budapesti topgimiben írtak ennél többet.
Egy kivétellel mindegyik elitgimiben rontottak a hatodikosok.
„Lényegében amióta van ChatGPT, azóta minden egyes kompetenciamérésen használtuk” – mesélte a lapunknak egy Budapesti gimnázium 11-es diákja. Azt is hozzátette, hogy alig van olyan diák, aki ne így tenne.
A nyolcadikosok negyede matekból is csak a legegyszerűbb feladatokat tudta megoldani és a hét kompetenciaszintből legfeljebb csak a második szinten áll - derült ki a 2024-es matek kompetenciamérés eredményeiből.
Bár jegyet az ideire nem kaptok, de azt jó, ha tudjátok, hogy a tavalyi kompetenciaméréseitek hogyan sikerültek.
Győr-Moson-Sopron és Zala vármegye több évfolyamon is jobban teljesített, mint Budapest a 2024-es angol kompetenciamérésen.
A nyolcadikosok mintegy 25 százaléka legfeljebb csak egyszerű információkat tud értelmezni vagy visszakeresni, és a hét képességszintből jobb esetben csak a második szinten áll – derült ki a 2024-es szövegértési kompetenciamérés eredményeiből.
Alig néhány héttel azt követően, hogy a Belügyminisztérium elhalasztotta a mérések osztályozásának bevezetését, az Oktatási Hivatal nyilvánosságra hozta a tavalyi kompetenciamérések eredményeit.
Listába szedtük, mely egyetemi szakok elindulását nem támogatta a Magyar Akkreditációs Bizottság, mégis meghirdették a képzéseket. Durván lecsökkentek az állami ösztöndíjas helyek az egyetemeken, a jelentkezők száma viszont rekordot döntött. Mutatjuk a hét legfontosabb történéseit.
Még mindig vannak olyan szülők, akik nem tudják megnlzni, hogy a gyerekük hogyan teljesített a 2024-es kompetenciaméréseken, mert az Oktatási Hivatal nem tette közzé több évfolyamon több tárgy mérési kódját.
Elárasztották a Belügyminisztériumot a társadalmi egyeztetés során küldött észrevételek.
Levelet írtak a diákok a kompetenciamérések lehetséges osztályozásáról.
Alig van a gyerekeknek idejük ebédelni a menzán, kijött a legújabb Tárki tanulmány, egyre magasabb az iskolaelhagyó gyerekek aránya, és mindeközben elkezdődtek a középiskolai felvételi eljárás szóbeli vizsgái. Összeszedtük, mivel foglalkoztunk a héten.
Történelemből az 5-11. osztályos diákokat mérik.
Már csak szűk egy hónap és kezdődik az első olyan kompetenciamérés, aminek nagy eséllyel tétje is lesz. A cikksorozatunk második részében azzal foglalkozunk, milyen feladatokra lehet számítani a kompetenciamérésen, milyen segédeszközöket lehet használni.
Mire is jó a kompetenciamérés, sorra zárnak be óvodákat az országban, jövő héten kezdődik a központi felvételi szóbeli vizsga része. Mutatjuk a hét legfontosabb híreit.
Hasonlóan a némethez, itt is tudásszintre vannak bontva a különböző feladatok.
Kulcsfontosságú lehet a digitális felmérési rendszer zökkenőmentes működése, ha a kompetenciaméréseket márciustól osztályozzák. Az elmúlt évek tapasztalatai azonban inkább azt mutatják; a digitális mérés még mindig nem hibátlan. Mutatjuk, mit lehet tenni abban az esetben, ha valami miatt leáll, nem működik a rendszer.