Közoktatás Szabó Fruzsina

Középiskolai felvételi: iskolatípusok, tantárgyak és felvételi szabályok egy helyen

Elolvasom

Alapítványi, magán-, egyházi és állami iskolák, két tannyelvű, nyelvi előkészítős és tagozatos osztályok, négy, öt és nyolc évfolyamos gimnáziumok, technikumok – számos lehetőség közül választhatnak a továbbtanulás előtt álló diákok. Melyik iskolatípus milyen képzést kínál, és milyenek a felvételi szabályai?

Közoktatás Eduline

A hat- és nyolcosztályos gimnáziumok csak az elit számára elérhetőek?

Elolvasom

Az iskolai szegregáció már az általános iskolában megjelenik, a hat- és nyolcosztályos gimnáziumokba döntően csak a jobb helyzetű családok gyerekei kerülnek be - derül ki egy friss kutatásból. Egyes iskolákban az osztálylétszám 20-30 százalékkal lecsökken hetedikre, olyan sokan mennek el gimnáziumba, hátrahagyva azokat a diákokat, akik jellemzően mégcsak meg sem próbálják a felvételit.

Közoktatás Eduline

Hat- és nyolcosztályos gimnáziumok: kinek való ez az iskolatípus?

Elolvasom

Több száz állami, egyházi, alapítványi intézmény, azaz négy-, öt-, hat- és nyolcéves középiskolák, topgimnáziumok, alternatív iskolák közül kell választaniuk azoknak, akik ebben a tanévben adják be jelentkezési lapjukat. Milyen érvek szólnak a különböző iskolatípusok mellett és ellen? 1. rész: hat- és nyolcosztályos gimnáziumok. A HVG rangsor - Középiskola 2017 cikke.

Közoktatás Eduline

Mi lesz a hat- és nyolcosztályos gimnáziumok sorsa?

Elolvasom

A Fidesz-KDNP-kormány felszámolja a speciális szerkezetű, hat és nyolc évfolyamos gimnáziumok fenyegetettségét, de egyidejűleg nagyon kemény kritériumokat határoz meg számukra, világossá téve, hogy csak akkor van létjogosultságuk, ha ezen feltételeknek maradéktalanul megfelelnek - erről Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár beszélt a Magyar Hírlapnak adott interjújában.

Közoktatás Eduline

Beszigorít a főváros: befellegzett a hat- és nyolcosztályos gimnáziumoknak?

Elolvasom

Nem engedélyezi újabb hat- és nyolcosztályos gimnáziumok alapítását a főváros, a meglévő iskolák szakmai munkájának minőségét pedig felülvizsgálják – jelentette be Csomós Miklós főpolgármester-helyettes. A döntés nemcsak az iskolaigazgatókat, hanem nagy valószínűséggel Hoffmann Rózsa oktatási államtitkárt is meglepte, az új közoktatási törvény ugyanis éppen a hat és nyolc évfolyamos középiskolák szerepét erősítené.

1 2