Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már a tollat sem bírják rendesen megfogni a gyerekek, annyit lógnak a telefonjukon – ezt állítja egy brit tanár, aki szerint tanítványai teljesen elpuhultak a modern technika miatt. Mindig a „mai gyerekekkel” van a baj.
„Tabletizálná” a kormány az oktatást, így a következő években sok országhoz hasonlóan a táblagépek itthon is fontos szerephez jutnának az iskolákban. Jelenleg egyetlen hasonló projekt fut, a Telenor által indított Hipersuli Program, amin keresztül már láthatók, hogyan ítélik meg diákok, tanárok és szülők a táblagépes oktatást. Megnéztük, mire kell figyelnie a kabinetnek, ha komolyan gondolja a tabletizálást.
Mérik a sztrájkhajlandóságot a Hívatlanul Hálózatban, és a pedagógus szakszervezetek is egyre keményebb fellépést szorgalmaznak a pedagógustársadalom érdekében. Ugyanakkor jelenleg épp nem készül – legalábbis nyilvánosan – egyetlen új, nagyszabású törvénytervezet sem, és a gondok nagy része már évek óta fennáll, újdonságot csak néhány, sokak számára bosszantó, de semmiképp sem kardinális változás jelent. Akkor mégis miért pont most áll úgy, hogy megmozdulnak a tanárok? Úgy tűnik, hogy most kezd betelni a pohár, és most ütköznek ki a több éve halmozódó gondok. Összeszedtük, hogy pontosan mik is ezek.
Sehol nem keresnek kevesebbet az OECD-országok közül, mint nálunk. A magyarhoz csak Szlovákiában foghatóak a bérek, és még a chilei vagy török szint is legfeljebb vágyálom lehet, a luxemburgi fizetések meg már szinte nem is látszódnak innen.
A Klikes iskoláknak akkor sem könnyű valamit beszerezni, ha van pénzük. Sok helyen már inkább elzárkóznak attól, hogy egy államilag fenntartott intézménynek bármit is eladjanak.
Nem mindennapi módszerrel kezdik a napot egy Jacksonville-i iskolában: a tanár minden reggel egyesével megdicséri a diákokat, a hiányosságok helyett a jó tulajdonságokat emelik ki.
Közel 200 iskolában nem volt ma tanítás Szlovákia-szerte, mivel a tanárok megelégelték azt, hogy képtelenek béremelésre bírni a kormányt. A miniszter azt ígérte, hogy ha megnyerik a tavaszi parlamenti választást, több pénzt kapnak az iskolák és a tanárok, de a kormány lépései nem erre utalnak.
Na, és mi a kedvenc tárgyatok? Erre a kérdésre csak ritkán jön az a válasz, hogy a matek, ennek pedig oka van. Prathap Chandran matektanár és játékfejlesztő a Guardianben magyarázza el, hogy miért rettegnek annyian ettől a tárgytól, és hogyan értheti meg bárki a matekot.
Mint nemrég megírtuk, novemberben indultak az önértékelést támogató munkacsoportok - lánykori nevén PÖCS, azaz pedagógus önértékelési csoport - , és az igazgatók már kapják is az értesítéseket arról, hogy mikor és kit fognak ellenőrizni. Az Eötvös Károly Intézet szerint a tanárok alkotmányos jogai is sérülhetnek attól, ahogy tárolják a róluk készült „aktákat”.
"Már így is nagyon sokat keresünk! Majdnem a másfélszeresét, mint a szomszédom árufeltöltőként, és a háromszorosát a közmunkásnak!" – a Hívatlanul Hálózat tanárokkal összeszedte a legtipikusabb válaszokat arra a kérdésre, hogy „miért nem teszel semmit a szerinted is rossz oktatáspolitikai változtatások ellen?” A fentihez hasonló válaszok születtek.
Miért nem esik le a repülőgép? Miért kék az ég? Miért nedves a víz? – a brit szülők többsége képtelen válaszolni, ha gyerekeik ezekhez hasonló kérdéseket tesznek fel nekik. Sokan inkább kitalálnak valamit, csak nehogy a gyerek előtt kelljen beismerni, mennyire tájékozatlanok alapvető tudományos kérdésekben.
Nyílt levélben kéri a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) a nemzeti pedagóguskar tagjait, hogy a kar november 14-i közgyűlésének napirendjéről vegyék le az etikai kódexet, ne járuljanak hozzá annak kiadásához. Szerintük ugyanis alkotmányt sértene, ha a pedagóguskar magatartási szabályokat állapítana meg.
Slamet, rapet és más kortárs anyagot is használnak azok a tanárok, akik szerint teljesen rossz megközelítésből oktatja ma a többség az irodalmat Magyarországon. Tényleg csak a halott szerző a jó szerző? Az Origónak nyilatkozó szakemberek szerint egyáltalán nem.
Van bármi jelentősége, milyen a tanárod az iskolában vagy csak rajtad múlik minden? Ezt a kérdést boncolgatta egy kutatás, mely megállapította, hogy egy igazán jó tanár miatt egy osztály 140 millióval kereshet többet élete során.