Újragondolt gördeszkával diplomázott a békéscsabai mérnök
Súlypont vezérelt gördeszkát készített Kónya Szabolcs Levente, a frissen végzett mechatronikai mérnök. Extrém sportszerével a Tudományos Diákköri Konferencián is sikert aratott.
Súlypont vezérelt gördeszkát készített Kónya Szabolcs Levente, a frissen végzett mechatronikai mérnök. Extrém sportszerével a Tudományos Diákköri Konferencián is sikert aratott.
Már más egyetemen is alkalmazták ezt a modellt: egy kormánytag helyére egy kormányközeli, de papíron az államtól független ember kerül a kuratóriumba a brüsszeli kifogások után.
A szegedi bölcsészkaron a plágiumszabályzatba már bekerültek a mesterséges intelligenciával íratott beadandók, a Műegyetem pedig részt is vesz az MI-szűrés fejlesztésében. Közben bár van olyan felismerőprogram, amely magyarul is érzékelni tudja, ha egy szöveget a ChatGPT készített, a szakmában már elkezdtek azon is gondolkodni, a technológiai versenybe lépéshátránnyal való beszállás helyett hogyan lehetne újragondolni a módszereket.
A budapesti intézmények mellett számos vidéki egyetem és a korábban magyar kötődésű külföldi egyetem, a CEU is helyet kapott a Quacquarelli Symonds tudományterületi listáján. Összegyűjtöttük a részletes eredményeket.
Nemcsak a tudományos fokozattól, de a tudományterülettől és egyetemi kartól is függ a tanárok, adjunktusok és tanársegédek bére.
Nem kell feltétlenül Londonig, New Yorkig vagy Szingapúrig utazniuk azoknak, akik nemzetközileg is elismert üzleti vagy menedzsmentképzésre szeretnének jelentkezni. Több magyar egyetemnek, illetve budapesti kampusszal rendelkező külföldi intézménynek vannak magasan jegyzett gazdasági szakjai.
Többek között a nyíregyházi, a pécsi és a szegedi egyetem is extra ösztöndíjakkal ösztönözné a felvételizőket arra, hogy valamelyik pedagógusképzésre jelentkezzenek.
A szegedi intézmény évek óta az egyik legnépszerűbb egyetem a felvételin, megnéztük, idén hányan kerülhetnek be az ösztöndíjas képzéseikre.
A szegedi egyetem kuratóriumi tagjai az ügyben már egyeztettek is egymással, és teljesen egyetértettek.
A 2022/2023-as őszi félévben abszolvált, de nyelvvizsgával nem rendelkező hallgatóknak is kiadja a diplomát a sikeres záróvizsga után a Szegedi Tudományegyetem (SZTE).
Sőt, UI GreenMetric World University Rankings nemzetközi listában is szép eredményt ért el a rangsorolt 1050 intézmény között.
A Round University Ranking (RUR) most megjelent bölcsészettudományi listáján a magyar intézmények közül a Szegedi Tudományegyetem végzett az első helyen.
AZ ELTE gyakorlóiskoláinak pedagógusai és a Szegedi Tudományegyetem bölcsészprofesszorai is reagáltak a kirúgásokra.
Közös nyilatkozatban támogatja a közoktatásban dolgozók tiltakozását a Szegedi Tudományegyetem több mint 100 dolgozója.
A tavalyi 726. helyről a 662. helyre lépett elő a Szegedi Tudományegyetem a U.S News & World Report Education rangsorában.
Kéthetes igazgatási szünetet és egyhetes téli bezárást rendeltek el a Szegedi Tudományegyetemen decemberre-januárra, így csökkentenék a kiadásaikat. Három hétig a kollégiumok zöme is zárva tart majd, vizsgákat ebben az időszakban az egyetem 982 terméből csak 182-ben tarthatnak.
Nyilvánosságra hozta a 2024-es felvételi szabályokat a Szegedi Tudományegyetem: több pont jár majd a nyelvvizsgáért, a tanulmányi versenyekért, na meg azért is, ha valaki kifejezetten a szegedi egyetemre készül.
2024-ben teljesen átalakul a felvételi pontszámítási rendszere, sőt már 2023-ban is változnak a szabályok: nem minden szakhoz kell majd emelt szintű érettségi. Az egyetemek és főiskolák elkezdték nyilvánosságra hozni, pontosan milyen képzéseken lazítanak az elvárásokon. Már most látszik: több tízezer diák kap felmentést a nehezebb érettségi alól.
A Szegedi Tudományegyetem képzéseinek jelentős részéhez elég lesz a középszintű érettségi 2023-ban.
Több ezer hallgató jár jól az átsorolási szabályok átírásával – derül ki azokból a tájékoztatókból, amelyeket az egyetemek hoztak nyilvánosságra az elmúlt hetekben. Ettől a tanévtől ugyanis nem a minisztérium, hanem maguk a felsőoktatási intézmények dönthetnek arról, milyen teljesítményt várnak el a hallgatóktól az ingyenes oktatásért „cserébe”.