Közoktatás Eduline

Waldorf-gimnáziumok: mire számíthat, aki ilyen középiskolát választ?

Elolvasom

Közeledik a középiskolai felvételi jelentkezési határideje, több száz oktatási intézmény közül választhatnak a nyolcadikos általános iskolások szülei. Akik nem szeretnék "hagyományos" gimnáziumba, szakgimnáziumba vagy szakközépiskolába adni a gyereküket, alternatív iskolák közül is válogathatnak. Ma megmutatjuk, milyenek a Waldorf-középiskolák.

Közoktatás Szabó Fruzsina

"Úgy rossz, ahogy van" - tényleg nagy baj van a középiskolai felvételivel

Elolvasom

"A rendszer úgy rossz, ahogy van" - fogalmazott meg sommás véleményt a középiskolai felvételiről az Eduline-nak a Magyartanárok Egyesületének elnöke, akinek véleményével alighanem oktatáskutatók, gyermekpszichológusok is egyetértenek. De mivel lehetne helyettesíteni a jelenlegi felvételit? Körzetes középiskola vagy sorsolásos rendszer? És vajon rontana-e a helyzeten, ha a kormány az összes középiskolát arra kötelezné, tartson írásbeli felvételit?

Közoktatás Szabó Fruzsina

"Sokan az első ismeretlen kérdésnél pánikolnak be" - ilyen volt a középiskolai felvételi

Elolvasom

Jól összerakott, korrekt feladatsor - így értékelték az Eduline által megkérdezett szaktanárok a nyolcadikosok középiskolai felvételi feladatsorát. Matematikából kaptak ugyan egy-két meglepő példát a diákok, magyarból azonban garantáltan volt olyan feladat, amely elnyerte a tizennégy évesek tetszését. Persze a középiskolai felvételi ettől még igazi stresszfaktor az általános iskolásoknak, akiknek életükben először kell helytállniuk egy vizsgahelyzetben. Ráadásul sokuk fején már a vizsga első percében átfut a gondolat, hogy ezen múlik a jövőjük. Innen pedig egyenes út vezet a leblokkoláshoz.

Közoktatás Eduline

Súlyos gondok vannak a középiskolai felvételivel?

Elolvasom

Január 20-án több ezer általános iskolás írja meg a központi középiskolai felvételit magyarból és matematikából. Gyurkó Szilvia gyerekjogi szakember szerint a jelenlegi középiskolai felvételi rendszer szembemegy a tizenévesek alapvető szükségleteivel és érdekeivel.

1
43 44 45 46 47
57