Közoktatás Eduline

Csökkenti az óraszámot az új Nemzeti alaptanterv, több a munkanélküli fiatal - a hét hírei röviden

Elolvasom

A héten részletek derültek ki a szeptembertől bevezetésre kerülő új Nemzeti alaptantervről. Nőtt a munkanélküliek száma a 15-24 évesek körében. Összefoglaltuk, hogyan változnak az állami ösztöndíjas képzés szabályai, a felvételi jelentkezési határidő közeledtével tippeket adtunk a szakválasztáshoz, és megnéztük, mennyit kell fizetni a legnépszerűbb nyelvvizsgákért 2020-ban. Ezek voltak a hét legfontosabb hírei és cikkei.

Közoktatás Eduline

Nem lesz új Nemzeti alaptanterv: a PDSZ szerint le kellene mondania az oktatást irányító politikusoknak

Elolvasom

Elfogadhatatlannak tartja a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), hogy mégsem változik a nemzeti alaptanterv a következő tanévtől és így a jelenlegi "korszerűtlen" dokumentum marad hatályban. Az oktatást jellemző káosz miatt az oktatáspolitikai vezetők lemondását és önálló oktatási minisztérium felállítását követelik.

Nyelvtanulás Eduline

Mi kellene ahhoz, hogy a felvételizőktől elvárható legyen a középfokú nyelvvizsga?

Elolvasom

Az iskolai nyelvoktatás sem elméletben, sem gyakorlatban nem készíti fel az összes diákot a középfokú nyelvvizsgára, amely 2020-ban az alap- és osztatlan szakos felvételin kötelező lett volna, de végül a szakmai szervezetek tiltakozására eltörölték. Milyen szintre kell eljutniuk a diákoknak a középiskola végéig, hogyan viszonyul ez a középfokú nyelvvizsgához és a továbbra is kötelező emelt szintű érettségihez? Elég lenne-e, ha megemelnék a közoktatásban elérendő szintet, vagy komolyabb változásokra van szükség?

Közoktatás Eduline

A központosítás és a tanárok leterheltsége miatt romlik a diákok teljesítménye a PSZ alelnöke szerint

Elolvasom

A Pedagógusok Szakszervezetének alelnöke a 24.hu-nak arról beszélt, hogy a diákok teljesítményében megfigyelhető negatív tendencia visszavezethető 2013-ig, amikor állami kézbe kerültek az oktatási intézmények, de a tanárok és a diákok leterheltsége is közrejátszik, a lemaradókkal pedig nincs, aki foglalkozzon. Szerinte a gyerekek egyedi fejlődési szakaszait kellene figyelembe venni a feszes tanterv teljesítése helyett.

1
4 5 6 7 8
15