Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Öt gyulai szakképzős diák nem nézte tétlenül, hogy iskolájukban több diáknak sincs megfelelő ruhája. A saját ötletükből induló ProjectC segítségével egy teljesen új mozgalmat indítottak el.
Május 27-ig lehetett véleményezni azt a Pintér Sándor nevéhez kötődő jogszabályt, amely ellehetetlenítené a tanodák működését. Ha a rendeletet elfogadják több ezer, nagyrészt hátrányos helyzetű diák kerülne nehéz helyzetbe
Akár az egész életüket megváltoztathatja egy ilyen lehetőség, mégis azok nem értesülnek róla, akiknek a leginkább szüksége van rá. Hátrányos helyzetű diákok jelentkezését várja a Milestone Intézet, de akár a tanáraik, pártfogóik is ajánlhatják őket.
Ahogy eddig is, most is a pályázatban felsorolt feltételek legalább egyikének megfelelő nyolcadikos diákok jelentkezését várják a Programra. Mutatjuk a fontosabb tudnivalókat.
A hivatalos adatok szerint rekordszámú állami iskolai tanuló kap ingyenes iskolai étkezést Angliában. Emellett növekszik a speciális igényű iskolákba járók és a tanári álláshelyek száma is.
A hazai társadalom és az oktatási rendszer is afelé tendál, hogy kiszorítsa a hátrányos helyzetű diákokat, akik ennek hatására gettóiskolákba sűrűsödnek.
Nahalka István oktatáskutató számításai szerint van olyan település, ahol az egyházi iskolában alig néhány százalékos a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű diákok aránya. Ugyanez a szám az állami fenntartású intézményben 80-90 között mozog.
Büntetés járhat az iskoláknak, ha nem vesznek fel arányosan elég hátrányos helyzetű gyereket. Hiába kapott Magyarország jelentős uniós támogatásokat, nem javult a roma tanulók helyzete.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) országos ösztöndíj- és tehetségprogramot hirdetett. Céljuk, hogy esélyt teremtsenek hazánk legszegényebb településein élő tehetséges gyerekek kreatívipari karrierjük és alkotói életpályájuk létrehozására.