Közoktatás Eduline

Túlórával és trükkökkel "oldják meg" a pedagógushiányt

Elolvasom

Több iskolában a saját területüktől távol álló tárgyakat is oktatnak a tanárok, sokszor pedig a pedagógus végzettséget sem várják el az iskolák. Az oktatók számára ez további túlórázást jelent, aminek a kifizetését az iskolák trükközve próbálják megoldani. A tanárhiány valós mértékét eközben elfedi a rendszer - írja a hvg.hu.

Közoktatás Eduline

Radó Péter oktatáskutató szerint látszatmegoldás a 9 osztályos iskola

Elolvasom

Radó Pétert kérdeztük a kormány által 2019-től bevezetni tervezett 9 osztályos általános iskoláról. Sok részlet egyelőre tisztázatlan, az oktatási kerekasztalra hívott szakértők pedig újabb egyeztetés nélküli átalakítástól tartanak. Egyelőre úgy tűnik, hogy a kormány a tiltakozások ellenére keresztül akarja vinni az ötletet.

Közoktatás Nagy Barnabás

"A rendszerváltás óta most vannak a legrosszabb helyzetben a pedagógusok"

Elolvasom

Ma nagyon nehéz demokráciára nevelni az iskolákban, mivel maguk az iskolák sem demokratikusak. Az oktatáspolitikával is gondok vannak, de a pedagógia is komoly válságban van Magyarországon – ezt tudhattuk meg egy tegnapi rendezvényen, ahol szakértők és politikusok vitáztak, vagy vitáztak volna, de a hazai oktatás borzasztó állapotában meglehetősen nagy volt az egyetértés.

Közoktatás Eduline

Hatalmas káosz: a szakiskolába kerülők alapkészségei drámai mértékben fejletlenek

Elolvasom

Radó Péter kutató, egyetemi oktató szerint a kilencosztályos iskola ötlete csak alibifoci. Ráadásul fél a bevezetésétől is, mert „ha a jelenlegi kormány kezd el ilyen horderejű átszervezést menedzselni, abból hatalmas káosz lesz. Eddig kétévente lépett meg hasonló mértékű átalakításokat, és egyértelműen bebizonyosodott, hogy képtelen bármit jól levezényelni” - mondta a HVG-nek.

Felsőoktatás Eduline

Tévhitek a felsőoktatásról: nincs diplomás túlképzés, jó a bolognai rendszer?

Elolvasom

Nincs diplomás túlképzés, a munkaerőpiac igényei nem mennek szembe a magyar felsőoktatással, és a bolognai rendszer bevezetése sem volt hiba – állítják az eduline által megkérdezett oktatási szakértők, akik szerint a kormány jelenlegi oktatáspolitikája olyan tévhitekre épül, amelyek alapjaiban rengethetik meg a még működő rendszert.