Közoktatás Eduline

Középiskolai felvételi: meglepetést okoztak a nyolcadikos diákok?

Elolvasom

Jobban teljesítettek idén a középiskolai felvételin a hat-, a nyolc- és a négyosztályos gimnáziumokba és szakközépiskolákba jelentkező diákok, mint 2010-ben. A tavalyi mélyrepülés után átlagosan öt ponttal szereztek többet az írásbeli vizsgán a nyolcadik osztályosok: matematikából nagyot javítottak, az irodalmi és nyelvi feladatokba azonban - úgy tűnik - beletört a bicskájuk.

Közoktatás Eduline

Az önkormányzatoktól elvont adóból fizetné a kormány a tanárokat

Elolvasom

Helyi adók elvonásával teremtené meg a kormány az állami közoktatás pénzügyi forrásait, erről a jövő héten megjelenő Magyary Zoltán-tervben lehetnek részletek - tudta meg az Index. Jelenlegi formájában megszűnhet az iparűzési és a gépjárműadó, de akár az idegenforgalmi is, legalábbis az önkormányzatok helyett a költségvetésbe kerülnének. Az ipából az idén 505 milliárd forint folyhat be, a gépjárműadó 73, az idegenforgalmi 6 milliárdos tétel.

Közoktatás Eduline

Ennyi pénzért ki megy tanárnak?

Elolvasom

A Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezetének pedagógusképzési tagozata támogatja az osztatlan, kétszakos pedagógusképzés bevezetését, de nem kizárólagos jelleggel. Az érdekvédelmi szervezet szerint amíg a tanárok megélhetési gondokkal küzdenek, nem nő a pályakezdők száma.

Közoktatás Eduline

Hoffmann Rózsa: ha fogadni kellene, a 16 éves korhatárra tennék

Elolvasom

A felsőoktatási törvény előkészítésével áll a legjobban az oktatási államtitkárság, a tervezet egyes elemeiről azonban még mindig egyeztetnek a minisztériumokkal és a szakmai szervezetekkel – mondta Hoffmann Rózsa, aki szerint a Széll Kálmán-terv nagy vitát kiváltott eleme, a tizenöt éves korig tartó tankötelezettség „nincs kőbe vésve”. Az oktatási államtitkár 16 éves korig tenné kötelezővé az oktatást.

Közoktatás Eduline

Tévedésben van Hoffmann Rózsa, nem lenne jó lépés a nulladik évfolyam?

Elolvasom

Az alacsonyabb társadalmi státusú családok esetében az elkülönítés szinte garantáltan rosszabb iskolai körülményeket és alacsonyabb színvonalú pedagógiai munkát jelent, így pedig biztosan nem hatékony a felzárkóztatás - mondta a HVG-nek Havas Gábor szociológus, aki szerint a közhangulat ugyan nem kedvez az integrációnak, de ahol akarták, ott meg tudták csinálni.