Fizetés nélkül maradt tanárok és feleslegesen ügyelő igazgatók: a PDSZ sürgős változtatást követel
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) nyílt levelében hívja fel a figyelmet a veszélyhelyzetben felesleges kockázatot jelentő problémákra.
Válaszolt a minisztérium arra, mi lesz az országos mérésekkel, értékelésekkel
Sok kérdésben kell az Ember Erőforrások Minisztériumának (EMMI) döntenie a koronavírus járvány miatt bezárt iskolákkal kapcsolatban. Mi lesz a kompetenciaméréssel, megtartják a témaheteket, mi történik a nyelvi mérésekkel, és a sportméréseket hogyan fejezik be a tanulók? Itt vannak a válaszok.
„Nem gondolnám, hogy az extra terhelés és feladat hasznos lenne ebben a helyzetben” – tanárok a digitális oktatásról
Milyennek tartják eddig a digitális oktatást? Mennyire volt nehéz az új rendszerhez alkalmazkodni, és mennyi feladatot kapnak a gyerekek? A rengeteg diák és szülő véleménye után a tanárok is beszámoltak nekünk eddigi tapasztalataikról.
Kötelező otthoni videó a tesióráról? Nem hozhatnák ilyen helyzetbe a diákokat
Kérhet-e a tesitanár videót a diákoktól a jobb jegyért? Baltay Leventével, a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) ügyvédjével beszélgettünk a kérdésről.
Szuper kezdeményezés: így motiválják a diákokat, hogy végigcsinálják a tanévet
Különleges ajándékkal motiválják a diákokat a távoktatásban egy Pest megyei településen.
Mi lesz a gyakorlati órákkal? Ezt válaszolta a minisztérium
A távoktatás nem csak az érettségizőket érinti szélsőségesen, hanem azokat is, akiknek végzősként gyakorlati órákat is teljesíteniük kell. Mi lesz ezekkel az órákkal? Az Emberi Erőforrások Minisztériuma válaszolt.
„Igenis fel tud készülni az, aki akar” – újabb végzősök és szülő beszámolói a digitális oktatásról
Nagyon sok olvasói levelet kapunk diákoktól és szülőktől is arról, hogyan élik meg a digitális oktatást. Most újabb véleményeket osztunk meg veletek, melyeknek az író pozitívan állnak az új rendszerhez.
Viszlát, logaritmusos egyenletek!
Nem kell matematikai definíciókat tanulniuk az alsósoknak, középiskolában pedig kimaradnak a tananyagból a logaritmusos egyenletek, újdonságként viszont az órák részévé válnak a logikai és pénzügyi játékok, egyebek közt ilyen változásokat hoz az ősztől életbe lépő új tantervi szabályozás a matematikaoktatásban - írta csütörtöki lapszámában a Magyar Nemzet.
Térkép az iskolabezárásokról: egyetlen sziget van, ahol biztosan nyitva vannak a sulik
Az alap-, közép- és felsőfokú intézmények széleskörű bezárását indította el a koronavírus, jelenleg több mint 100 országban hoztak ilyen intézkedéseket. Magyarország március 16-tól vezette be a tantermen kívüli digitális oktatás rendszerét. De hol hozták még meg ezt a döntést?
Egy fogalom már most értelmét vesztette: mi lesz az "iskolai hiányzásokkal"?
Fontos kérdés a jelenlegi helyzetben, most pontosan hogyan kell kezelni a hiányzásokat, hogyan működik a digitális napló. Megnéztük az Emberi Erőforrások Minisztériumának (EMMI) válaszát.
Kevesebb, mint egy hét alatt 4600-nál is több egyetemista és tanár fogott össze a közoktatásért
A koronavírus terjedésének lassításáért március 16-tól minden iskola bezárt, a tanároknak és a diákoknak pedig digitális távoktatásra kellett átállniuk. A hirtelen változásra több ezer egyetemista és tanár reagált: egy hétvége alatt megalkották az Oktatás Online Digitálisan honlapot, az OKTONDI-t.
Meghosszabbított diákhiteligénylés, a Nemzeti Pedagógus Kar tanácsai – ezek voltak a nap hírei
Máig lehet módosítani a középiskolák sorrendjén, péntekig meghosszabbították a diákhiteligénylést, a távoktatással tovább romolhat a lemorzsolódok helyzete, az egészségügyi képzéseknél szükség lehet a félév meghosszabbítására. Ezek voltak a mai nap oktatási hírei.
A nap képe: piros szívekkel mond köszönetet az iskola az értük dolgozóknak
A Hódmezővásárhelyi Varga Tamás Általános Iskola is csatlakozott a piros szív kezdeményezéshez. Így mondanak köszönetet mindenkinek, aki értük is dolgozik ebben a nehéz időszakban.
"Nem biztos, hogy túl jó opció lenne az évvégi jegyek átszámítása a felvételihez"
Mi lesz azokkal a felvételizőkkel, akik újra érettségiznek, hogy több pontot szerezhessenek? Mit csinálhatnak azok a diákok, akik nem állnak tanulói jogviszonyban, de készülnek az idei érettségire? Van, aki azonban nem tartja akkora megpróbáltatásnak a mostani helyzetet. Olvasóink tapasztalatait osztjuk meg.
Ezt tanácsolja az óvodapedagógusoknak a Nemzeti Pedagógus Kar
Valószínű, hogy több hónap, amíg helyre áll a normális élet. Ezért szükség van arra, hogy távlatokban gondolkodjunk - írja az óvodai dolgozóknak a Nemzeti Pedagógus Kar. Szerintük így működhet a Home Office az óvodákban.
Bizonytalan végzősök, többé-kevésbé elégedett szülők – újabb beszámolók
Eléggé megoszlanak a vélemények a digitális oktatással kapcsolatban. Talán nem meglepő, hogy az érettségi előtt álló diákok kétségbeesettek, de van olyan szülő, aki szerint a kisebb hibák ellenére jól működik az új rendszer. Újabb olvasói levelek közül válogattunk.
"Azt hittem, több időm lesz az érettségire felkészülni... Hát nem így lett"
"Azt hittem, hogy ha itthon maradhatok és digitális formában kapom meg a tanulnivalót, akkor több időm lesz az érettségire felkészülni... Hát nem így lett" - írta egy olvasónk a mostani oktatásról. Persze olyan is van, aki élvezi a helyzetet. Újabb beszámolók.
24 pontban fogalmazott meg tanácsokat a tanároknak Nemzeti Pedagógus Kar
Az átállás egyik pillanatról a másikra történt, így az iskoláknak egyszerre kell kitalálniuk, megvalósítaniuk, ellenőrizniük és továbbfejleszteniük a jelenlegi megoldásokat. A Nemzeti Pedagógus Kar több pontban foglalta össze javaslatait, észrevételeit a helyzettel kapcsolatban.
Felvételizők, figyelem! Ma még módosíthattok a középiskolák sorrendjén
Március 25-ig, azaz máig még módosíthatók a középiskolai felvételi jelentkezések. Mindezt idén elektronikusan is megtehetitek. Mutatjuk a szabályokat.
Lemorzsolódás és távoktatás: tovább romlik majd a helyzet?
Az iskolai lemorzsolódás mindig fontos és aktuális téma, de a jelenlegi helyzetben még inkább foglalkozni vele. Mi lesz azokkal, akik korábban is tanulási nehézségekkel küzdöttek, esetleg nem jártak be az iskolába?