Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Az egyik legkiválóbb eredményt érte el a Milestone Intézet egyik diákja a „2022 Immerse Education Cambridge, Oxford & London Summer School Essay Competition” elnevezésű versenyen.
Egy 18 éves magyar diák szerezte meg az első helyet az egyik legismertebb és legnevesebb oxfordi esszéversenyen, ráadásul olyan témával, amely a tapasztalt bölcsészhallgatóknak is feladná a leckét. Csákány Olivér négy nyelven beszél, tavaly megszerezte a második helyet franciából az OKTV-n, mostanában pedig franciaórákat tart középiskolásoknak – ingyen.
A budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Gimnázium és a Milestone Intézet is felkerült a The Telegraph friss rangsorára. A listán azok az iskolák szerepelnek, ahonnan a legtöbb diák jut be a két legnevesebb brit egyetem, az Oxford és a Cambridge képzéseire.
Magyar gimnazisták nyerték meg a legnevesebb nemzetközi vitaverseny döntőjét – a tizedikes diákok „újonc” kategóriában indultak az oxfordi versenyen, és az egyik legrégebbi brit magániskola csapatát is legyőzték. Pedig míg számos európai és ázsiai országban népszerű „iskolai sport” a vitázás, itthon alig néhány iskolában működik vitaklub. Kár, a társadalom is jól járna azzal, ha már tizenévesen megtanulnánk jól vitázni. Olyan témákról is, amelyekről nagyon mást gondolunk.
Szülei azt szerették volna, ha orvosnak tanul, de ő inkább a földrajzot szerette. Tizennégy évesen nem hitte, hogy bekerülhet az ország egyik legjobb gimnáziumába, tavaly mégis ott érettségizett, roma ösztöndíjasként két évig tanult az egyik legnevesebb tehetséggondozó intézetben, szeptember óta pedig a skóciai St. Andrews egyetem hallgatója. Pedig a 20 éves Csóka Milán azt mondja, sosem volt zseni, inkább csak szorgalmas. De az nagyon.
Drasztikusan visszaesett a brit egyetemekre felvételiző magyar diákok száma a friss statisztikák szerint, szeptembertől csak elvétve lehet majd találni Magyarországról érkezett elsőévest, EU-s állampolgárként ugyanis már sem tandíjkedvezményre, sem diákhitelre nem számíthatnak. Persze aki anyagilag bírja, az továbbra is tanulhat majd az Egyesült Királyságban, rajtuk kívül azonban csak a legtehetségesebb diákoknak lesz esélyük a brit diploma megszerzésére.
Az Oxfordba és Cambridge-be készülő középiskolás diákokat felkészítő legeredményesebb intézményekről készítettek listát, ahol rangos helyezést ért el az egyik magyar iskola.
Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az egyetemi szak kiválasztása hasonló a társkereső programokhoz: megadjuk az alapadatainkat, a rendszer pedig kidobja, ki illik hozzánk.
A jobb minőségű oktatás és az elhelyezkedési lehetőségek miatt választanak nagy-britanniai egyetemet a magyar diákok a Milestone Intézet friss felmérése szerint.