Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Huszonhat gyereket és négy nevelőt tartott fogva csütörtökön hét órán keresztül egy bozótvágó késsel és kalapáccsal fenyegetőző férfi Malajzia déli részén, a rendőrök később megrohamozták az épületet, lefegyverezték a támadót.
A svédországi Egalia (Egyenlőség) óvodában nincsenek "kisfiúk" vagy "kislányok", csak "barátok". Az átgondolt megszólításokban is megnyilvánuló svéd kezdeményezés a nemi sztereotípiáktól mentes nevelésre irányul.
Az új közoktatási törvény koncepciójának legújabb változata szerint a jelenlegi öt- helyett már hároméves kortól kell a gyerekeknek óvodába járniuk. Ezzel évente harminc-negyvenezerrel több óvodás lenne az országban, az évi ellátás 13-20 milliárd forinttal kerülne többe - írja a Világgazdaság.
Tizenöt gyereket ejtett túszul a kelet-franciaországi Besancon egy óvodájában egy 17 éves fegyveres, kora délután azonban az összes óvodást szabadon engedte.
Az óvodapedagógusok egyértelmű döntése, hogy a hetedik életév betöltése után a gyermeket be kell íratni az iskolába – mondta Hoffmann Rózsa az m1 Ma Reggel című műsorában. Az oktatásért felelős államtitkár szerint ma még nyolcéves gyerekek is vannak az óvodákban, ez pedig sem a kisebbeknek, sem az iskoláskorúaknak nem jó.
Nem lehet visszatérni oda, ahol nyolc éve voltunk, de nem is lehet azt az akarnok mentalitást folytatni, ami az elmúlt időszakban volt jellemző – mondta Pokorni Zoltán volt oktatási miniszter a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában. Az országgyűlési képviselő szerint a Fidesz és a KDNP szinte minden kérdésben egyetért, az oktatás területén van szakmai nézetkülönbség, de ez nem a két párt vitája.
Óvatos becsléssel a közoktatás költségvetési támogatásának mintegy évi 50 milliárd forintos növekedésével számol az oktatási államtitkárság 2012-től a pedagógusbérek rendezése és az új finanszírozási szabályok bevezetése, továbbá a létrejövő új évfolyamok, oktatásszervezési megoldások, valamint a kötelezően biztosítandó időkeretek következtében. Többek között ezt tartalmazza az új közoktatási törvény koncepciója.
Mikortól érdemes vinni a gyereket sportolni? Mi a különbség a hagyományos klubok és az új, piaci alapon szerveződő egyesületek között? Hol kezdődik és meddig tart a serdülő, az ifi és a junior korosztály? Na és mindez mennyibe kerülhet a szülőknek? Néhány tény a gyereksportról, ha úgy döntünk, hogy az iskolai testnevelés nem elég.
Becsöngettek közel százezer elsősnek. Számtalan kérdés kavarog ilyenkor a fejekben, s talán legkevésbé azzal foglalkozunk, milyen egészségkárosító hatással szembesülhet az iskolapadba beült nebuló. Pedig nem árt például arra is gondolni, hogyan befolyásolja a gyermek pszichés fejlődését az új környezet. Kivédhetők-e a környzeti ártalmak, a látásromlás, a gerincproblémák?
Ma Magyarországon 4000 óvodából mindössze 204-ben és 3000 iskolából mindössze 354-ben oktatják külön tantárgyként a környezetvédelmet és környezeti nevelést. Ezek után nem meglepő, ha itthon a gyerekek kevesebb mint 10 százaléka tudja, hogy miért fontos a szelektív hulladékgyűjtés vagy hogy például miért ne égessük feleslegesen a villanyt.
Azok a gyerekek, akiket jelentősen megvisel az óvoda kellemes légkörét felváltó, kihívásokkal teli iskola, minden bizonnyal az osztály balekjai lesznek.
Az Új tudás program egyik alappillére, a pályakezdő pedagógusok béremelésének elmaradásával kapcsolatosan megjelent sajtóhírekre reagálva, az Oktatási és Kulturális Minisztérium közleményben hívta fel a figyelmet, hogy továbbra is a program kiemelt eleme a tanári pálya presztízsének emelése, a tanári hivatás fokozottabb megbecsülése.