Nem titkolják tovább az észtek, mitől javultak a PISA-eredményeik
Persze ezek a "titkok" a magyar szakemberek számára is ismertek.
Persze ezek a "titkok" a magyar szakemberek számára is ismertek.
Az MTA konferenciáján sem hangzottak el eddig nem hallott magyarázatok arra, miért szerepeltünk olyan pocsékul a legutóbbi PISA-teszten, de ezeket az érveket tegnap nem az oktatásirányítás ellen tiltakozók, hanem oktatási szakemberek és kutatók szájából hallhattuk. Ráadásul a hallgatóság soraiban ott ült az oktatásért felelős államtitkár.
Korábbi szakértői jelentések arról árulkodnak, hogy a magyar oktatási rendszer nem csak hogy nem csökkenti, de még növeli is a más hátterű diákok közötti különbségeket.
Oktatási államtitkár így még nem kezdett interjút.
Kövér László is hozzátette a magáét az oktatási rendszer bukásának magyarázatához.
Több fényt! - Gyertyagyújtás és tüntetés az oktatás szabadságáért, gyermekeink és az ország jövőjéért címmel tartott demonstrációt a Tanítanék Mozgalom a Kossuht téren. Balognak kicsit több mint egy hónapot adtak a lemondásra, és önálló oktatási tárcát követeltek.
Az eredmények azt is megmutatták, mennyire kreatívan vágják ki magukat az oktatás irányításáért felelős emberek a szószból. Hát, így sikerült az ő tesztjük.
Legalábbis a Policy Agenda elemzőcég szerint ilyen következménye is lehet, hogy a rossz PISA-eredményeket a tanárokon akarja elverni a kormány.
Dúró Dóra megtalálta a PISA-eredmények javításának módját. Egészen elképesztő javaslattal állt elő. A Parlamentben napirend előtt a múlt heti sokkot próbálták feldolgozni a képviselők.
Eddig ez a legerősebb reakció a PISA-bukásra.
A hét legfontosabb hírei az oktatásban.
Mécsest gyújtanak az oktatásért. Mint írják, szégyen, hogy a diákok negyede funkcionális analfabéta.
Mindenki tudja, hogy mi a fontos a modern oktatásban, mégis egyre rosszabbak vagyunk benne. Ha nem az oktatási rendszer a bűnös - ahogy a kormány állítja -, akkor vajon kik? A diákok?