Nyelvtanulás Eduline

Nem kötelező az angoltanulás az általános iskolákban, pedig ezzel mindenki jól járna

Elolvasom

Az angol az első idegen nyelv – többek között ezt a mondatot hiányolja az új Nemzeti alaptantervből a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) Közoktatási Elnöki Bizottsága. Csépe Valéria, az alaptantervet kidolgozó kutatócsoport vezetője azonban úgy véli, az iskolák harmadában nincsenek meg a feltételek az angoltanításhoz. És van, ahol csak „hunglish-t” tanítanak.

Nyelvtanulás Eduline

Megszűnik a TIT-TELC: milyen nyelvvizsgát érdemes választani helyette?

Elolvasom

Mit tehetnek azok a nyelvtanulók, akik eddig a TELC feladataira készültek, de a TIT-TELC vizsgarendszer megszűnése miatt most kénytelenek másik nyelvvizsgát választani, mert februárig már nem tudnak megfelelően felkészülni az írásbelire és a szóbelire? Több nyelvtanulási blogon is foglalkoztak az elmúlt napokban ezzel a kérdéssel.

Felnőttképzés Eduline

Így alakítanák át a szakgimnáziumi nyelvtanítást?

Elolvasom

Érdemes lenne megfontolni, hogy a mostani két nyelv helyett, a jelenlegi óraszám megtartásával egy nyelvet taníthatnának a szakgimnáziumokban. Ha pedig a motiváltabb tanuló szeretne második idegen nyelvet tanulni, azt a továbbiakban is megtehetné – mondta a Magyar Hírlapnak Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára.

Nyelvtanulás Eduline

Furcsa ötlet, mégis foglalkoznak vele: mi lenne, ha két nyelv helyett egyet tanulnának a diákok?

Elolvasom

Mi lenne, ha a középiskolások kettő helyett egy idegen nyelvet tanulnának, és a második idegen nyelv óraszámát az első nyelv tanulására fordítanák? Más javaslatok mellett ezzel az ötlettel is foglalkozik az innovációs minisztérium. A nyelvtanárok nem rajonganak az ötletért, szerintük nem az óraszámokkal van baj.

Nyelvtanulás Eduline

Valami nagyon nincs rendben az iskolai nyelvórákon, itt vannak az országos felmérés eredményei

Elolvasom

Motiválatlan diákok, tanárhiány, módszertani-szakmai felkészületlenség, technikai eszközök hiánya, túlterhelt tanulók – több sebből vérzik az iskolai nyelvoktatás, legalábbis ez derül ki abból a kutatásból, amelynek az elkészítését 2017 nyarán rendelte el a kormány. Egy biztos: elsősorban nem a nyelvórák számával van baj, bár a kutatók szerint érdemes lenne már az általános iskola 2. vagy 3. évfolyamán megkezdeni a nyelvtanulást.

1 2 3 4 5 6 7
13