Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A magyarérettségi második részében, az összehasonlító műelemzést választóknak egy nagyon ismert Arany János- és egy Tóth Árpád-verset kell elolvasniuk, majd összevetniük.
Az Eduline arra kérte a nem hivatalos megoldásokat készítő szaktanárt, gyűjtse össze, milyen elemeket, szempontokat volt érdemes érinteni a műelemzésben.
71 ezren írták meg hétfő délelőtt a középszintű magyarérettségit. Jó hírünk van: már meg is nézhetitek a szövegértési feladatsor nem hivatalos, szaktanár által készített megoldását.
Idén az érettségizők összpontszáma az írásbeliken múlik majd, hiszen a szóbeli vizsgák elmaradnak. Hány pontot érnek a középszintű magyarérettségin a szövegértési és a szövegalkotási feladatok?
Mi történik, ha a magyarérettségin mindkét esszéfeladat megoldásába belekezdtetek, és nem jelöltétek egyértelműen, melyiket szánjátok javításra, értékelésre?
Egy környezetvédelemről és túrázásról szóló ifjúsági könyv, egy Mikszáth-novella és Arany János egyik leghíresebb műve - ezeket a szövegeket kapták a középszinten érettségizők a mai középszintű vizsgán.
Nem okozhatott meglepetést az Arany János- és a Tóth Árpád-versről szóló feladat, a diákoknak a jól megszokott szempontok alapján kellett összehasonlító elemzést írniuk - mondta az Eduline-nak Szabó Roland, a budapesti Szent István Gimnázium magyar szakos vezetőtanára, irodalomtörténész, József Attila-kutató, aki szerint a Mikszáth Kálmán-novella igazi ajándék volt az érettségizőknek.
Baráti feladatsort állított össze a középszintű magyarérettségire a tételkészítő bizottság, a Mikszáth-novella, az Arany- és a Tóth Árpád-vers elemzésével sem fog meggyűlni a vizsgázók baja. Még úgy sem, hogy 173 tanítási napot töltöttek otthon.
Vagy egy Mikszáth Kálmán-novelláról írnak elemzést, vagy Arany János és Tóth Árpád egy-egy versét hasonlítják össze a magyarból középszinten érettségizők. A 2020-as májusi magyarérettségin ugyanettől a szerzőpárostól szerepelt egy-egy költemény, ráadásul idén Aranytól egy ismert verset kaptak.
Egy 19. századi novellát is elemezhetnek a magyarból középszinten érettségizők - tudta meg az Eduline. Ezzel több tízezer vizsgázó járt jól, a többség ugyanis idén is arra számított, hogy novellát kapnak majd, és főként ennek a műfajnak az elemzésére készült fel.
Ilyen feladatot érdemes adni az érettségizőknek, nem olyan témákat, amelyekhez semmi közük nincs - mondta a középszintű magyarérettségi érvelési feladatáról az Eduline által megkérdezett szaktanár. Arra számít, hogy az érvelő feladat népszerűbb lesz, de a hivatalos levéllel sem gyűlik majd meg a diákok baja.
Egy új szakkör elindításáról írhatnak hivatalos levelet, vagy a társasjátékok mellett vagy ellen fogalmazhatnak meg érveket a magyarból középszinten írásbelizők.
Az 1848-as szabadságharc szónokairól szóló szöveg nehézsége megfelelő, de van három olyan kérdés, amelynek megválaszolásához nem elég a szöveg értelmezése, némi nyelvtani tudás is kell hozzá. Itt az első szaktanári vélemény a középszintű magyarérettségi szövegértési részéről.
Több tízezer érettségiző kapta meg az elmúlt percekben a magyarérettségi feladatsorát. Sok múlik azon, hogyan tudnak teljesíteni a következő négy órában: a különböző szövegértési és esszéfeladatok megoldásával összesen 100 pontot szerezhetnek.