Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
A középiskolások nagy dilemmája, hogy melyik egyetemet válasszák. De lehet, hogy már korábban el kellene gondolkozni a továbbtanuláson? Vajon mikor érdemes eldönteni, hogy melyik lesz a legjobb egyetem?
Elképzelhető, hogy egyszer chipes kártya nélkül be sem tehetik a lábukat a diákok az egyetemekre? És hogy ezzel a kártyával lehet majd kifizetni a reggeli kávét, vagy éppen könyvet kölcsönözni a könyvtárból? Az Egyesült Államokban már kutatók értékelik az úgynevezett CatCardok adatait.
A pedagógusfizetésekkel kapcsolatban számos cikk jelent meg az utóbbi napokban, hetekben. Mi van folyamatban vagy éppen mit mutatnak a számok? Mutatjuk a helyzetet más országokhoz képest.
"Minden huszadik fiatal az általános iskola befejezése után meg sem próbált továbbtanulni, ráadásul ebben a tekintetben az előző négy évhez képest kis növekedés is tapasztalható, ez pedig a kötet szerint a tankötelezettségi korhatár csökkentésének egyik lehetséges következménye lehet" - derül ki egy újabb ifjúsági kutatásból.
Nyilvánosságra hozták a teljes Magyar Ifjúsági Kutatást, amit 2000 óta négyévente folytatnak le mindig azonos módszertannal, ezúttal nyolcezer magyarországi és – első alkalommal – négyezer határon túli 15-29 éves fiatalt kérdeztek meg.
Néhány hete az Eduline is beszámolt az ELTE kutatóinak legújabb sikeréről, az újfajta csoportos drónvezérlésről, ami szép utat tett már meg a nemzetközi sajtóban, többek között a Science Robotics címlapján is megjelent. Most Vásárhelyi Gábor a ELTE Biológiai Fizika Tanszékén működő robotikai labor vezetője mesélt az Eduline-nak kutatásukról.
A cégek közel fele kínál státuszt a gyakorlati időt náluk eltöltő diákoknak – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem közel 300 hallgatójának tapasztalatait vizsgáló felméréséből. A munkaadók a nyelvtudás mellett elsősorban olyan készségeket várnak el a pályakezdőktől, mint az önállóság, az együttműködés, illetve a fogékonyság új képességek elsajátítására.
Madár- és halrajok viselkedését vették alapul az ELTE-s kutatók a drónok csoportos viselkedésének kidolgozásához. A magyar fejlesztésű csoportos drónvezérlésről számos rangos külföldi lap is beszámolt.
Bármekkora klisé is, a Nature Communications-ben megjelent tanulmány szerint tényleg van összefüggés: a szemüvegesek nagyobb valószínűséggel okosabbak.
A hőhullámok rossz hatással vannak a tanulók teljesítményére, állapították meg a Harvard, a UCLA és a Georgiai Állami Egyetem kutatói, akik tízmillió amerikai tanuló vizsgaeredményeit nézték át a 2001-2014-es időszakból, és vetették össze az eredményeket az időjárási adatokkal.
Nagyon magabiztosan gondolnak nyugdíjas éveikre a fiatalok, többségük abban bízik, hogy állami nyugdíját jelentős mértékben ki tudja egészíteni saját megtakarításból származó jövedelmével - írja szerdai számában a Világgazdaság.
A magyar diákok leginkább a gyakorlati foglalkozásokat hiányolják az iskolai angolórákról - derül ki az Angloville legfrissebb kutatásából. Magyar, cseh, lengyel és román diákok
vizsgálta, hogy milyen különbségek vannak az angoltanulási módszereik között, valamint hogy milyen elvárásaik, illetve nehézségeik vannak az idegen nyelv elsajátításával és használatával kapcsolatban.