Campus life Eduline

Használhatatlanná vált a tornaterem egy dunakeszi iskolában, az összes tesióra elmaradt

Elolvasom

Gyakorlatilag teljesen használhatatlanná vált az elmúlt évek során a dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium tornaterme. Eső idején már vödrökkel és ládákkal sem tudja az iskola megvédeni a padlót borító parkettát, a beázott teremben pedig több helyen annyira felpúposodott a padló, hogy az már balesetveszélyes – írja az Index egy birtokába került levél alapján.

Közoktatás Eduline

Akkora a tanárhiány Zuglóban, hogy a szülők is a tankerülethez fordulnak

Elolvasom

Nyílt levélben fordultak a közép-pesti tankerületi központ igazgatójához a szülők a tanárhiány, a sérült gyerekek megfelelő ellátásának hiánya, a gyakori intézményvezető-váltások és a kinevezések körüli visszásságok, illetve az iskolai épületek rossz állaga miatt. Szerintük a tankerület eddig munkájának egy része csak látszatintézkedésekből állt. A zuglói problémák máshol is jelen vannak.

Közoktatás Eduline

Fontos dolgok derültek ki a tantermek levegőjéről

Elolvasom

Magasabbra emelkedik a szén-dioxid és a kis méretű aeroszolrészecskék koncentrációja a tanórák alatt, a relatív páratartalom pedig általában alacsonyabb az optimálisnál – ez derült abból a nemzetközi projektből, amelynek részeként hatvannégy közép-európai általános iskolában vizsgálták a levegő minőségét.

Közoktatás Eduline

Fricska a minisztériumnak: ilyen felirat került az egyik Váci úti iskola homlokzatára

Elolvasom

"A XIII. kerület felújítja. Az állam nem költ rá, csak használja" - ez a felirat olvasható az egyik Váci úti iskola épületén. Az épületet a felújítás után úgy fogják átadni, hogy a tetőszerkezete és a háromból két homlokzata - az önkormányzati rész - szépen fel lesz újítva, a harmadik homlokzat - az állami - viszont romos-kopott marad.

Közoktatás Szabó Fruzsina

Mi a baj a magyar iskolákkal?

Elolvasom

Tanárok, tantermek, tankönyvek - hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy csak ettől a három tényezőtől függ, mennyire "jó" az iskola, pedig számos kutatás bebizonyította, hogy az iskolaépület nem pusztán díszlet, a tér komoly hatással van az iskolai munkára. Ahol jól érzik magukat a diákok és a tanárok, ahol van hely mozogni, zenélni, rajzolni (és időnként pihenni), ahol a közösségépítésnek is megvannak a terei, ott tanulni is jobb.

1 2