Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Több problémát is feltárt egy idegennyelv-oktatásról készült kutatás, amelynek elkészítését a kormány rendelte el 2017 nyarán - közölte a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének (NYESZE) elnöke szerdán az M1 aktuális csatornán.
Motiválatlan diákok, tanárhiány, módszertani-szakmai felkészületlenség, technikai eszközök hiánya, túlterhelt tanulók – több sebből vérzik az iskolai nyelvoktatás, legalábbis ez derül ki abból a kutatásból, amelynek az elkészítését 2017 nyarán rendelte el a kormány. Egy biztos: elsősorban nem a nyelvórák számával van baj, bár a kutatók szerint érdemes lenne már az általános iskola 2. vagy 3. évfolyamán megkezdeni a nyelvtanulást.
A világ legnépszerűbb nyelvtanító alkalmazásának memóriajátéka eddig csak mobilon volt elérhető, de most már böngészőben is lehet vele ingyen angolul tanulni
Használható nyelvtudás nélkül még mindig nem könnyű elhelyezkedni friss diplomásként – a legtöbb munkahelyen az angol az alap, de a német-, a francia-, az olasz-, a spanyoltudás is sokat ér, az SSC-k pedig tárt karokkal várják azokat a munkavállalókat, akik valamelyik „kis” nyelvet beszélik.
Idegen nyelvű szövegeket kell olvasnotok az egyetem vagy a munkátok miatt, esetleg külföldi csoporttársakkal, munkatársakkal kell kommunikálnotok, de nem vagytok biztosak a nyelvtudásotokban? Most egy remek fordítót ajánlunk.
Nem szűnnek meg a szinkronizált filmek Magyarországon, de a magyar lakosság idegennyelv-tudásának fejlesztése céljából törekszenek arra, hogy több film legyen elérhető és nézhető eredeti nyelven, felirattal - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
A magyarok idegennyelv-tudásának fejlesztését célozza meg a kormány - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium, amely azt írta, megvizsgálják a középiskolában oktatott második idegen nyelv óraszámának terhére az első idegen nyelv óraszámának esetleges növelését is.
„Az oktatónak kell biztosítani a tanuló sikerét, vállalva a szakmai kihívásokat, kialakítani egy olyan oktatási filozófiát és gyakorlatot, amely a tanulókat ténylegesen képes eljuttatni a céljaikhoz, tanulási küszködés nélkül” – mondta Lados Eszter, aki az online angoltanulással foglalkozó BeszeljAngolul.com weboldal társtulajdonosa és szerzője számos oktatás-módszertani szakmai cikknek. Szerinte mindez az egynyelvű oktatásban maradéktalanul megvalósulhat. Erről a tanulási módszerről mesélt az Eduline-nak.
A felnőtt lakosság mindössze 37%-a beszél idegen nyelvet, ezzel az adattal utolsók vagyunk az Európai Unió tagországai között. A 2017-es felmérés szerint az uniós átlag 66%, tehát az EU lakosságának kétharmada beszél legalább egy nyelven az anyanyelvén kívül.
Meghirdették a felsőoktatásban végzettek számára szükséges nyelvvizsga megszerzését segítő újabb diplomamentő programot. Hogyan kell jelentkezni? Pontosan mit kell tennetek, ha szeretnétek megszerezni a diplomátokat, és már csak a nyelvvizsga hiányzik? Hol jelentkezhettek és miket kell feltölteni? Itt az összes fontos teendő.
Meghirdették a felsőoktatásban végzettek számára szükséges nyelvvizsga megszerzését segítő újabb diplomamentő programot. A hallgatók 20-22 százaléka a nyelvvizsga hiánya miatt nem kapja meg az abszolutórium és a záróvizsga után diplomáját, jelentős részük pedig később sem szerzi meg az oklevelet
"Sokan azzal csábítják az általános iskolába a gyerekeket, hogy már elsőtől angolt tanulhatnak. Persze, nagyon fontos, hogy minél korábban el lehet kezdeni a nyelvtanulást, csak nem biztos, hogy éppen az angollal kellene" - mondta Vámos Ágnes, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetének professzora.
"Csökkentjük a tanulók, a pedagógusok terheit, megvalósul az intézmények nagyobb szabadsága, és szeretném, ha részesei lennének annak a párbeszédnek, amellyel jobb, versenyképesebb oktatást tudunk biztosítani" - mondta a Magyar Időknek adott interjúban Bódis József oktatási államtitkár, aki arra is kitért, hogy a kormány ebben a ciklusban is folytatja a megkezdett reformokat az oktatás átalakítása terén.