Felsőoktatás Czervan Andrea

Ez dönti el, hányan tanulhatnak ingyen az egyetemeken - jön az új pályakövetés

Elolvasom

Kibővíti a pályakezdők munkaerő-piaci tapasztalatait összegző diplomáspálya-követési rendszert, és egységes intézményi adatbázist hoz létre a hallgatók és az oktatók teljesítményéről az Oktatási Hivatal és az Educatio Nonprofit Kft. Az adatokat az új felsőoktatási törvény alapján az összes egyetem és főiskola köteles lesz megadni. A tét nagy: ezektől az eredményektől is függ majd, melyik felsőoktatási intézmény kap állami támogatást.

Felsőoktatás Eduline

Miért került bajba a Zeneakadémia?

Elolvasom

A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemet sújtó 228 millió forintos elvonás, a normatív finanszírozásból eredő anomáliák a Zeneakadémiát valódi válsághelyzetbe sodorták. Mint fenntartóna, a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola és Gimnázium anyagi gondjaiért is helyt kell állnia. Miből adódnak a problémák? - erről beszél a konzervatórium igazgatója, Bokor György.

Felsőoktatás Eduline

Pokorni: csak hét egyetem élné túl a minőségalapú finanszírozást

Elolvasom

Egyetlen magyar egyetem sem szerepel a világ száz legjobb felsőoktatási intézményeinek listáján, egyedül a Szegedi Tudományegyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem fér be az első háromszáz-négyszáz helyezett közé. Pokorni Zoltán szerint a magyar felsőoktatás a tömegképzés miatt hasalt el, ha az oktatás minősége alapján finanszíroznák az intézményeket, mindössze hét egyetem maradna talpon.

Felsőoktatás Eduline

Megegyeztek az új felsőoktatási törvényről

Elolvasom

A felvételi követelmények szigorítását, a vidéki főiskolák megerősítését, a hazai és határon túli intézmények együttműködésének kialakítását tartalmazza egyebek között az új felsőoktatási törvény alapelveit rögzítő dokumentum, amelyet valamennyi, a tárgyalásokon részt vevő szakmai szervezet támogat - ismerteti a szerdai Magyar Nemzet.

Felsőoktatás Eduline

Új felsőoktatási törvény: van, amiből nem engednek a hallgatók

Elolvasom

Az államilag finanszírozott hallgatói helyek átgondolatlan szétosztása, az egyetemek és főiskolák jelenlegi finanszírozási rendszere és az oktatás minőségi ellenőrzésének hiánya – ezek a magyar felsőoktatás legkomolyabb problémái a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája szerint, derül ki a szervezet – szerkesztőségünkhöz eljuttatott – problémalistájából és az új felsőoktatási törvény koncepciójához küldött alapelvekből.

Felsőoktatás Eduline

Hat-nyolc év múlva kiürülhetnek a vidéki főiskolák?

Elolvasom

Át kell strukturálni az egyetemi és főiskolai szakok rendszerét, néhány éven belül ugyanis ellehetetlenülhetnek a vidéki, kisebb felsőoktatási intézmények – mondta Dux László felsőoktatásért felelős helyettes államtitkár a 11. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás megnyitóján.

Felsőoktatás Eduline

Rosszul jártak az egyetemisták: tovább szigorítottak a felsőoktatási törvényen

Elolvasom

Hiába hirdetett „kvázi nemzeti konzultációt” november elején az oktatási államtitkárság, az új felsőoktatási törvény tervezetének január 4-i – szerkesztőségünk birtokába jutott – változatában jóformán nyoma sincs az egyeztetéseknek. A hallgatók továbbra sem számíthatnak a képviseleti arány növelésére, a bukdácsoló egyetemisták négy vizsga után pedig végleg elbúcsúzhatnak a szakjuktól. A jogszabályról a tervezettnél korábban, április helyett január végén tárgyal a kormány.

Felsőoktatás Eduline

Egy egész évfolyamnyi frissdiplomás orvos tűnhet el

Elolvasom

Az orvostanhallgatók olyan jognyilatkozatot írnak alá, amelyben önként lemondanak a hazai szakorvosjelölti képzésben való részvételről, ha a kormány nem változtatja meg azt a szabályt, amely a fiatalokat kilenc évig egyetlen kórházhoz láncolja - írta keddi számában a Magyar Nemzet.

Közoktatás Edupress

Az OKM emelné a tanári pálya presztízsét

Elolvasom

Az Új tudás program egyik alappillére, a pályakezdő pedagógusok béremelésének elmaradásával kapcsolatosan megjelent sajtóhírekre reagálva, az Oktatási és Kulturális Minisztérium közleményben hívta fel a figyelmet, hogy továbbra is a program kiemelt eleme a tanári pálya presztízsének emelése, a tanári hivatás fokozottabb megbecsülése.