Újabb ingyenes e-könyvek a távoktatásban tanulók számára
Újabb könyvkiadók tettek ingyenessé számos könyvet, amelyek a diákoknak nagy segítségére szolgálhatnak ebben az időszakban.
Újabb könyvkiadók tettek ingyenessé számos könyvet, amelyek a diákoknak nagy segítségére szolgálhatnak ebben az időszakban.
Pénteken a közlekedési társaság közleményt adott ki, melyben leírják, hogy a koronavírus miatt, meghatározott feltételek mellett van lehetőség visszakérni a jegyek, bérletek árát.
Milyen volt az első hét távoktatásban? Mennyire sikerült az iskoláknak alkalmazkodniuk a kialakult helyzethez? Diákok mesélnek tapasztalataikról.
A digitális munkarend hatással lehet a pedagógusok állására is, hiszen vannak, akik megbízási szerződéssel dolgoznak.
A jelenlegi tantermen kívüli oktatás törvényi szinten nincs szabályozva, a vonatkozó kormányrendelet nem tér ki minden részletre. Mi történik, ha nem sikerül átadni az előírt tananyagot?
Maruzsa Zoltán az új digitális tanrend bevezetésének körülményeiről és annak fogadtatásáról beszélt.
Mióta a kormány bejelentette, hogy hétfőtől bezárnak az iskolák, azóta több kezdeményezés is született arra vonatkozóan, hogy ki hogyan tudná segíteni a távoktatás megvalósulását.
Elkezdődött a második nap távoktatásban. A legtöbb helyen még gőzerővel igyekeznek kidolgozni a tanárok, hogyan építsék fel a következő hetek működését. Az Eduline olvasói a következőkről számoltak be az új rendszer kapcsán.
A mai naptól a szakképzések is átállnak a digitális oktatásra, online próbálják meg átadni a tananyagot.
Mától elkezdődött a távoktatás az iskolákban. De hogyan valósítható meg a digitális oktatás? Melyik európai ország intézkedéseit lenne érdemes követnünk? Többek között ezekre a kérdésekre is válaszolt Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke az ATV Start című műsorában.
A mai naptól, március 16-tól nem nyitnak ki az iskolák, a tanulást távoktatásban folytatják a diákok. Összeszedtük, hogy eddig milyen ötletek, javaslatok érkeztek a távoktatás megkönnyítésére.
A mostani diákokat el sem tudjuk képzelni okostelefon, okosóra, és más számítógépes kütyük nélkül. Többen már gyerekként profiként kezelnek egy programot, eszközt. Vajon hasznos-e ez a tudás, és szükséges-e oktatni?
Egyes tanárok tiltják a mobiltelefonok használatát az iskolában, míg mások kifejezetten használják azt diákjaikkal. Most főleg az utóbbiakhoz szólunk: ajánlunk három olyan mobilos applikációt, amelyet érdemes lehet használni az órákon.
Fontos minél több iskolát bevonni a tartósan beteg gyerekek kórházi oktatásába - mondta Tóthné Almássy Monika, a KórházSuli Alapítvány vezetője.
Ingyenes digitális képzésben részesülhetnek a tartósan beteg gyerekek tanárai a KórházSuli program részeként - közölte Tóthné Almássy Monika, a KórházSuli Alapítvány alapító-vezetője pénteken sajtótájékoztatón, Budapesten.
Több száz tankönyvet és szakkönyvet érhettek el otthon a saját gépetekről az egyetemi tanuláshoz. Mutatunk néhány olyan oldalt, amelyeknek köszönhetően kényelmesen meg tudjátok oldani a tanulást vagy akár kutatást.
Hogyan nézne ki egy iskolai óra, ha minden feladatot digitális eszközön oldanának meg a diákok? Egy német tanár elmondta, hogyan változna a tanárok szerepe a digitalizáció hatására.
Ha csak annyi lenne a digitalizálás, hogy projektoron bemutatja a tanár az anyagot, az még mindig frontális oktatásnak számít – véli Tímár Borbála, a Televele Egyesület tagja és a MeduCamp oktatója. Széles módszertani bázis és tanárképzés kell a fejlődő digitális oktatáshoz.
A gazdaság igényeihez kell igazítani az oktatást és a szakképzést, a további fejlődéshez pedig elengedhetetlen a szakképzett munkaerő megléte - hangsúlyozta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára szerdán Cegléden.
70 ezer informatikai eszközt kapnak az iskolák, pedagógusok és diákok - mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára egy budapesti konferencián.