Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Hány órával nőttek vagy csökkentek az új kerettantervben a diákok óraszámai a három fő tárgy esetén? Összehasonlítottuk a jelenleg még érvényben lévő kerettantervet az idén szeptembertől bevezetni kívánttal.
Megjelentek a kerettantervek, eddig több mint 60 oktatási intézmény tanárai és diákjai, valamint több mint 20 szervezet csatlakozott az új Nemzeti alaptanterv ellen tiltakozók csoportjához és az Oktataási Hivatal szerint rendben, fennakadások nélkül zajlik az iskolai felmentési kérelmek feldolgozása.
Több új szerző, de mégis megmaradt kötelezők várnak majd az 5-8. évfolyamos diákokra az új kerettanterv szerint. Az óraszámok is változnak - az órakeret 80 százalékát kell majd a törzsanyagra fordítani, a további 20 százalék pedig szabadon felhasználható.
Az új szerzők kötelező irodalomként bekerültek az új kerettantervbe is, míg az eddig eltűntnek vélt írók, bár ajánlottként, de megmaradtak a szerzők listáján. Az olvasásra, mint élményre nem helyeznek kifejezetten hangsúlyt, csupán fontos készségként, fejlesztendő kompetenciaként emlegetik a szövegben. Az óraszámok a 9-10. évfolyam tekintetében csökkentek, míg 11-12. évfolyamon nőttek magyar nyelv és irodalomból az új kerettanterv szerint.
Megjelentek a kerettantervek, amiket a 2020. szeptember 1-jétől felmenő rendszerben (1., 5., 9. évfolyamokon, valamint a 6 évfolyamos gimnáziumok 7. évfolyamán) vezetnének be és az új NAT alapján készültek.
Szél Bernadett, független országgyűlési képviselő a NAT-ról kérdezte az ombudsmant, de nem kapott egyértelmű választ. Az alapvető jogok biztosa szerint nincs hatáskörük állást foglalni a NAT ügyében.
Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium tantestülete, csatlakozva több hazai tantestülethez, tiltakozik az új Nemzeti Alaptanterv tartalma és bevezetése ellen.
Egyre több és több iskola tanári gárdája és diákja csatlakozik az új Nemzeti alaptanterv elleni tiltakozáshoz. Sokan az új NAT visszavonását követelik, hiányolják a nyilvános és szakmai egyeztetést és korszerűtlennek tartják a dokumentumot. Összegyűjtöttük, kik adtak ki eddig nyílt levelet vagy közleményt a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatban.
Tegnap a budapesti Szent István Gimnázium is közzétett egy nyílt levelet közösségi oldalán, melyben tiltakozik az új Nemzeti alaptanterv bevezetése ellen.
Még mindig rengeteg olyan szervezet és tanári kar van, akik nem értenek egyet az új Nemzeti alaptanterv (NAT) változtatásaival és ennek hangot is adnak. Most a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium tanárai csatlakoztak a tiltakozókhoz.
Számos szervezet kinyilvánította már elégedetlenségét az új Nemzeti alaptantervvel kapcsolatban, most az MTA Nyelv- és Irodalomtudományok Osztálya is csatlakozott.
Egyre nagyobb a felháborodás a Nemzeti alaptanterv (NAT) körül. A Sashegyi Arany János Általános Iskola és Gimnázium és a budapesti Berzsenyi Dániel Gimnázium tanárai is csatlakoztak a tiltakozók közé.
Újabb vélemények születtek a NAT-ról, lejárt a felvételi jelentkezés határideje, megjelentek a középiskolai felvételi országos eredményei és megírták a diákok az idei próbaérettségit. Ezek voltak a hét legfontosabb hírei és cikkei.
A héten megjelent egyetemi irodalomtudományi tanszékek és intézetek tiltakozó nyilatkozatához újabb oktatók csatlakoztak mind a debreceni, mind a szegedi egyetemről.