Mese és mondóka helyett telefon: súlyos következménye lehet
Hiányos szókincs, kevés szinonima, nem elég fejlett nyelvi asszociációs képesség - ilyen következményei lehetnek egy ovisnál, ha otthon túl sokszor kerül elő az okostelefon, tablet.
Hiányos szókincs, kevés szinonima, nem elég fejlett nyelvi asszociációs képesség - ilyen következményei lehetnek egy ovisnál, ha otthon túl sokszor kerül elő az okostelefon, tablet.
Minden eddiginél több időt töltenek a magyar gyerekek valamilyen képernyő előtt. A 8–12 évesek átlagos napi képernyőideje meghaladja az 5,5 órát, a tinédzsereknél ez a szám még megdöbbentőbb: a napi 8 órát is eléri.
A friss Hintalovon-jelentés lesújtó képet fest arról, hogy naponta hány percnyi képernyőideje van egy másfél éves totyogónak.
A felmérések szerint napi körülbelül 4 órát, de az Eduline által megkérdezett diákok ennél jóval többet. Ők is meglepődtek azon, pontosan mennyit.
A görög ábécé sorrendjét követve, az alfa után érkezik a legújabb generáció.
Sokat romlott a helyzet a koronavírus-járvány alatt.
Egyelőre nem tudni, hogy mikortól vezetik be az intézkedést.
Egyre több hazai általános iskolában döntenek úgy, hogy mobiltelefon-mentessé teszik az intézményt.
Korábban már bevezették az Online Biztonsági Törvényt, ami kötelezi a közösségi média platformokat arra, hogy védjék meg a gyerekeket a káros tartalmaktól.
A nyári szünetben a több szabadidő azzal is járhat, hogy a gyerekek több időt töltenek a televízió előtt. Mikor nézzenek tévét a szünetben? Szükséges egyáltalán szabályozni a képernyőidőt?
A tizenévesek becslések szerint közel 8 órát bámulják a képernyőt naponta - hívja fel a figyelmet Hortobágyi Ágoston digitális stratéga.