Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Bár a Czunyiné Bertalan Judit kapcsán korábban felröppent kormánypárti kritikák során inkább Pölöskei Gábornét, vagyis Áder Annamáriát érték bírálatok, mégis ő váltja Hanesz Józsefet a Klik élén.
Pölöskei Gáborné, született Áder Annamária vezeti március 1-jétől a Klebelsberg Intézményfenntartó Központot – írja csütörtökön az Emberi Erőforrások Minisztériuma. Pölöskei Gáborné korábban Czunyi Bertalan Judit alatt a köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkári posztot tötötte be. Hanesz József február 29-én távozik a pozíciójából.
A Klik vezetése mellett miniszteri biztosként az intézményrendszer szakmai átalakításában is részt vesz majd.
Korábban a hvg.hu számolt be róla, hogy Áder Annamária a kormánypárti frakció tagjai szerint 2014-ben inkább rokoni kapcsolatai miatt nyerhette el pozícióját, mintsem szakmai kvalitásaival, valaki egyszerűen amatőrnek nevezte. A portál egy forrása szerint "koncepciótlan, mindenfajta stratégiai tervezésnek híján van" az egykori helyettes államtitkár.
Új feladatkörében azt várják tőle, hogy rövidtávon biztosítsa az intézményfenntartó stabil, tehermentes működését, és az új vezetés készítse elő a Köznevelési Kerekasztal véleményén alapuló, 2016. július 1-jétől bevezetendő új szervezeti és működési formát. Olyan, az állami fenntartás stabilitására épülő szervezetnek kell létrejönnie, amely a tanulók érdekeit tartja szem előtt, épít az iskolák vezetőinek fokozottabb önállóságára és az ezzel járó nagyobb felelősségre – olvasható a közleményben.
Az új szervezetnek biztosítania kell a feladatellátáshoz szükséges forrásokat és érdekeltséget kell teremtenie az iskola vezetésének önállóságából adódó lehetőségek jobb kihasználására. Mindezek mellett optimalizálnia kell a belső adminisztratív folyamatokat, hogy a szükségtelen terhektől mentesítse a pedagógusokat és az iskolák vezetőit – tették hozzá.