Elege lett a feszült légkörből a budai szülőknek, csatlakoznak a hermanosokhoz

7

Már több szülői testület is van az oktatás állapota miatt tiltakozók listáján. Egy budapesti iskolában az elmúlt hónapokban finoman szólva nem mentek jól a dolgok, a központi irányítás több árnyoldala is láthatóvá vált a szülők, tanárok és az igazgató és a kerület vezetése közti csatában.

A Budai Nagy Antal Gimnázium Szülői Választmánya is csatlakozott a már több mint 13 ezer aláírást tartalmazó listához, amin a Herman Ottó Gimnázium tanári testülete tiltakozik az oktatás helyzete ellen.

hirdetés
hirdetés

Nem csoda, hogy a XXII. kerületi iskolában nem látják fényesen a jövőt, az elmúlt hónapokban komoly botrányok rázták meg az intézményt. A szülők és az oktatók is követelték ősszel az igazgató, Manolovitsné Erdőközi Orsolya eltávolítását.

A szülők szerint az igazgató „vezetési módszerei destruktívak”. Az igazgató és az oktatók közti problémák a gyerekekre is kihatással voltak, több mint 100 óra maradt el ősszel, további 200-at pedig csak helyettesítéssel tudtak megtartani.

A kerület Fidesz-KDNP képviselőcsoportja nyílt levélben hibáztatta a szülőket és a tanárokat a kialakult helyzetért, és kiálltak az igazgató mellett.

(x)

Hogyan lehetsz egyetemista, ha nincs 280 pontod?

A Metropolitan Egyetem lehetőséget kínál számodra, hogy ősztől Te is diplomát adó képzésben tanulhass. Akkor is, ha nincs 280 pontod. Tudj meg többet!  Tovább »

Hozzászólások (7) , melyek közül a legfrissebbek:

Tóth László

Kedves Kertész András! A felvételi feladatsorok köszönő viszonyban sincsenek a rendkívül problémás központi tantervekkel. Nem kompetencia központú a jelenlegi oktatás,hanem a lexikális tudás átadására koncentrál. A tanárok meg nem taníthatnak mást,mint ami elő van írva. Ezért voltak gyalázatosak a felvételi eredmények. Amúgy meg csak úgy mondom:nem írni olvasni nem tudnak a gyerekek, hanem az értő olvasás képességével van baj. No ez meg ugyan az a kör,amiről beszéltünk:a mai oktatási elvektől messze áll a kompetencia alapú képzés. ( Az oktatás nem foci,csak azt gondolják egyesek, hogy a tanárok fekázásával le lehet tudni mindent ebben a kérdéskörben)

Magyari-Beck Zsófia

Gimnáziumban tanítok. A napi iskolai terhelést, 7-8, esetenként 9 vagy több órát, pl. a szakközépiskolákban, megterhelve továbbá napi többórás házi feladat, illetve tanulás ülőmunkával, nem látom korosztályra méretezett terhelésnek. Elhízottak, hamar kezdik az alkoholizálást, rosszabb esetben a drogozást. Feszültek, fizikailag nem tudnak levezetni, töltődni (főleg, ha ingáznak is naponta tetemes időt otthon és iskola között.) Ez felnőtt ember műszakja, de van egy különbség: nekünk nincs házi feladatunk. A középiskolásoknak, de a nehezítések miatt egyre inkább az általános iskola felső tagozatain sincs már szabad ideje, élete, kikapcsolódása. Kérdezem: miért nem specializálódhatunk a középiskolákban? Minek ez a sok magoló polihisztor?! Sok gyerek ráadásul remek szakember lehetne valamilyen hiányszakmában, nem is gimnáziumba való, de mégis oda kell járnia és ezzel nehezíti a valóban tanulni vágyók óráit érdektelenségével. Hol vannak a jó szakiskolák? Hol az emberség? Csodáljuk, hogy nem olvasnak? Mikor volna rá idejük??? Én sajnálom a gyerekeket, a fiatalokat, és drága, túlterhelt kollégáimat ebben a lélekölő présben. És mivégre mindez? Nézzünk meg egy amerikai átlagembert! Legtöbb esetben alulmarad intellektuálisan, mégis hatalmas az önbizalma! Minek emeljük a mércét, kinek? Miért romboljuk a magyar gyerekek önbizalmát teljesíthetetlen elvárásokkal? Én 85-ben érettségiztem, nekünk naponta 6 tanóránk volt, nagy ritkán hét. A mai gyerekeknek elme és testsorvasztó óraszáma van! A padon alszik el a nyolcadik órán! Aztán szövegelünk az egészséges életmódról! Miért nem aludhat egy fejlődő szervezet délután? Miért nem fér bele a sport? A magas óraszámok miatt. Kinek jó ez?

Kertész András

Természetesen így gondoltam: "Ellenben „szellemi pusztaságuk” a vitapartner sértegetésére ragadtatja őket…" Bocs!

(Más fórumokon az elküldés után elovasva még mód van az észlelt hibák kijavítására.)

Kertész András

==>Anna117

Kedves Anna!
Máris magad vagy egy élő példa a szövegértési nehézségek prezentálására. (Mielőtt felhörrennél a tegeződő stílusom miatt, tájékoztatlak, hogy a neten való „csevegésben” a tegeződés az elfogadott forma. )
Nos. Hol tetszettél olyasmit olvasni a hozzászólásomban, hogy jónak titulálom a Rákosi rendszert, meg szeretném „újból a személyi kultuszt és a diktatúrát” ? [A személyneveket akkor is nagybetűvel kezdjük, ha történetesen nem szeretjük az illetőt….:-)))]
A szövegemben az szerepel, hogy a Kádár, sőt még a Rákosi érában is világszínvonalú volt a magyar oktatási rendszer, amelynek alapjait a háború előtt kiképzett, nagy tudású, és elhívatott pedagógusok rakták le. Ezek egyszerűen tények. Fel nem foghatom, hogy lehet ebből a magának a kommunista rendszernek, a diktatúrának a dicsőítését kiolvasni?
Itt, akár be is fejezhetném, értelmetlennek látom a vitát olyanokkal, akiknek semmi tárgyi ismerete nincsen arról, amit vitatnak. Ellenben „szellemi pusztaságuk” a vitapartner sértegetésére ragadtatják őket….

De, néhány dolog még ide kívánkozik. Hatvanhét éves mérnök vagyok, pontosan ismerem a régi rendszer oktatási színvonalát. Gyermekeim, és unokáim révén ismerem az újabb „eredményeket” is, képes vagyok kellő empátiával megítélni a feladatsorok nehézségi fokát is. Egyébként, csupán kíváncsiságból az egyik hatodikos unokám elé tettem a feladatsorokat. A nyelvtani feladatsort a javítókulcs nagyon szigorú alkalmazása mellett is negyvennégy pontra oldotta meg, az elérhető ötvenből. A matematika megoldás eredményét pedig nem írom ide. Sportszerűtlen lenne, mert matematika versenyekre jár….

Propaganda szöveg? Nocsak! Szerintem egyetlen épelméjű szülő nem avatkozik bele az iskola zavaros belső harcaiba, nem helyesli, ha a pedagógusok az oktatás, nevelés helyett politikai harcokkal vannak elfoglalva. Hacsak nem helyesli, vagy nem fogadja el egyúttal azt is, hogy a kedvenc tanerői a kedvenc csemetéjéből például az áhított építészmérnök helyett kőművest nevelnek.

Amely utóbbi természetesen önmagában tisztességes, és megbecsült foglalkozás. Mármint, ha az volt a képzési cél…

Anna117

Továbbá minden évben megy a nehéz volt a felvételi nevű dolog. Azt azért leírom, hogy amikor az én gyerekem felvételizett sajnos volt olyan feladat, amit a mozaikos tanmenet szerint haladó iskolákban még nem tanítottak. Csak későbbi tananyag volt. Túl későn vették észre, de nagyobb bonyodalom nem lett, mert mindenkinek megadták rá a pontot, hiszen sokan nem is ismerhették. Kíváncsi vagyok rá, hogy kinek mit jelent az, hogy nem lettek jók a felvételi eredmények? Mennyitől gondolja azt valaki, hogy jól sikerült. ( Hány ponttól érzik úgy, hogy jó lett? Van aki a felső harmadba tartozik a pontszáma alapján, mégis úgy érzi nem lett jó, mert többet várt, más pedig az alsó negyedben van az eredménye, pontszáma alapján mégis azt kommunikálja, hogy nagyon jó lett a felvételije. A régebbi felvételi eredményeket is meg lehet találni. A Gauss görbe ugyanaz! Csak kell a hisztériakeltés, hogy néhányan leköpködhessék a gyerekeket és a pedagógusokat. Nem ismerek olvasni nem tudó olyan középiskolást, aki megírta valaha ezt a középiskolai felvételit. Ezeket ugyanis az érettségit adó középiskolák közül sem mindegyik kéri!

Anna117

Kertész András! A feladatok nem egy felnőttnek voltak feladva, gondolom, nem pedagógus ( erősen remélem hogy nem, mert ha igen akkor nagyon nagy a baj). Lehet, hogy az Ön gyereke nem tud olvasni középiskolásként ( ha van), de azért ez nem jellemző. Az én gyerekem például középiskolásként angolul is tökéletesen olvas eredeti nyelven megírt regényeket, köszönet a kiváló tanárainak és a jó középiskolának. Nem a tanárokkal van a probléma! Az meg egyenesen megdöbbentő, hogy valaki a rákosi rendszert jónak titulálja. Talán szeretné újból a személyi kultuszt és a diktatúrát?
A megnyilvánulása hasonlít a rákosi korszak alatti pártkönyvbe bélyeget nyalogatókéhoz, akik megmagyarázták, hogy a döglött oroszlán csak alszik.

A 4. ponthoz annyit,hogy úgy érzi, hogy csak Ön és párttársai működtetik az oktatási rendszert, amihez az adófizetőknek, szülőknek, pedagógusoknak, gyerekeknek, tanulóknak nincs semmi köze?

Egyébként végleg el van tévedve! Van bármilyen módon köze iskolához jelenleg? Szinte kizárt, hogy ismeri a valóságot. A propagandaszöveg meg röhejes!

Kertész András

Alkalmam volt átnézni a középiskolai felvételi feladatokat, amelyek felzúdulást váltanak ki. Talán, tovább növelem a felzúdulást, de meg kell mondanom, hogy a feladatok bizony „meglehetősen megoldhatóak” voltak……
Ha ez mégis ekkora gondot jelentett, akkor bizony nagyon komoly, rendszerszintű problémák vannak az oktatásban. Csakhogy, korántsem azok, amelyekkel mostanság olyan bőszen foglalkoznak némelyek….

1.) KIZÁRT DOLOG, hogy a gyerekek lennének „eredendően hülyék”, ha ekkora tömegüknek okoznak gondot ezek a feladatok. Milyen tanárok, és milyen színvonalon oktatják ezeket a gyerekeket?
Milyen tanárok tanítják ezeket a gyerekeket, akik középiskolás korukra bizony, alig tudnak írni-olvasni? Szövegértésük szánalmas. Szép anyanyelvünket szinte ordenáré módon képesek csak használni, helyesírásuk egyenesen elborzasztó. Nem csak én mondom, hiszen gyakoriak a nemzetközi felmérések, azok ugyanezt mutatják……

2.) A KONTRASZELEKCIÓ a múlt század ’80-as éveinek közepétől sújtja pedagógusi pályát. Azon időszaktól datálható, hogy nagyrészt, (bár korántsem kizárólag) azok kerültek erre a pályára, akik hiányos felkészültségük okán, más felsőoktatási képzésben nem kaptak helyet. Ha ez még nem lenne elég, a liberális oktatáspolitika pedig egyenesen lezüllesztette az oktatási rendszert. Szülő, gyerek verhet tanárt, tanár verhet gyereket, a korlátlan liberális szabadosság eredményeképpen.
Ha volt valami jó, és eredményes a Kádár - sőt, akár még a Rákosi (!) - korszakban, az éppen az akkor még világszínvonalú magyar oktatási rendszer. Amelynek az alapjait a háború előtt, az „átkosban” képzett rendkívül felkészült, és elhívatott tanárok rakták le, majd őrizték meg.

3.) MANAPSÁG a pedagógusi kar kisebbségben lévő elhívatott, és felkészült tanárai már csak szélmalomharcot vívhatnak az oktatás elsekélyesedése ellen. A felkészületlen, buta, törtető pedagógusok viszont azzal vannak elfoglalva, hogy – a béremelést bezsebelve –, immár a szakmai munka javítása, és ellenőrzése céljával visszaállított tanfelügyeleti rendszer ellen (- meg úgy általában minden ellen, ami őket érinti -), szervezkedjenek.
Természetesen a liberális „tanerők” lázító tevékenységével összhangban.

4.) NEM A PEDAGÓGUSOKÉRT, hanem a gyerekekért működtetjük az oktatási rendszert! Ez nem többet, és nem kevesebbet jelent, mint azt, hogy a pedagógusok munkájának minőségét a gyerekek képzettségének színvonala méri. A szülőknek pedig nem a pedagógusok belső civakodásával, hanem inkább a gyermekeik kellő színvonalú oktatásának, felkészítésének elvárásával érdemes foglalkozniuk. Márpedig, amint a felvételi eredménye is mutatja, utóbbiakkal óriási problémák vannak…… Ezen tessenek felzúdulni, kedves szülők….!

A szervezkedéssel, és hőbörgéssel elfoglalt „pedagógusoknak” pedig illendő lenne inkább a munkájukkal, és annak jobb színvonalra emelésével foglalkozniuk!

Új hozzászólás



hirdetés

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X