Jobb, ha már most felkészültök, hogy a KRESZ néhány pontján módosíthat a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
Egységesíthetik a közúti jelzéseket: az előírások a jövőben megengedhetik, hogy a forgalmat irányító készülékek piros és zöld fényjelzésein vagy a kiegészítő lámpákon csökkenő számsor utaljon az adott fényjelzés megváltozásáig hátralévő időtartamra.
Mivel balesetveszélyes helyzetet is okozhat, ha egy autósnak a torlódás miatt hirtelen fékeznie kell, a jelentős sebességcsökkentést úgy lehet majd jelezni, hogy a jármű mindkét oldali első és hátsó irányjelzőjét egyidejűleg működtetitek – a minisztérium szerint így kevesebb lehet az ütközés a gyorsforgalmi utakon.
A KRESZ megalkotása óta csaknem negyven év telt el – és több mint harminc alkalommal változtattak rajta – a hatályos jogszabályban rengeteg különböző közúti jelzés található, olyanok is, melyeket 1975-ben rajzoltak. Ezeket egységesen megszerkesztett táblákra cserélhetik. Néhány kivétel így is lesz: egyedi táblák jelölhetik a buszok, villamosok, trolik megállóit és a taxiállomásokat.
Az uniós országokban megszokottakhoz hasonlóan új jelzőtábla adhat tájékoztatást az út mellett vagy annak közelében lévő egyházi létesítményről. Felirat utalhat a felekezet, vallási közösség és az épület nevére, a szertartások időpontjára.
A módosítások után a motorosok is használhatnának nappali menetjelző lámpát: az 5-6 centiméter átmérőjű pozíciófény nem vakít, de távolról is jól látható.
A KRESZ egyik módosítása megtiltotta, hogy az alsóbbrendű úthálózatokon 7,5 tonna feletti tömegű tehergépjárművek haladjanak, most azonban enyhítenék ezt a korlátozást - a súlyhatárt 12 tonnára emelnék.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!
|