Amiről az iskolában nem, arról a TikTok történelemóráin tanulnak a diákok
Bár a platform nem feltétlen erről híres, rengeteg olyan tartalomgyártó megtalálható rajta, akik nem csak a gyerekek, de a felnőttek tudását is bővíthetik.
Bár a platform nem feltétlen erről híres, rengeteg olyan tartalomgyártó megtalálható rajta, akik nem csak a gyerekek, de a felnőttek tudását is bővíthetik.
Az időzavarban lévő tanárok gyakran a rendszerváltásig sem jutnak el, ezzel szemben az idei érettségin az EU intézményeit is át kellett látni és sok diákot megzavarhatott az adó és a járulék közti különbség is. A lapunknak nyilatkozó történelemtanár szerint, aki tudja, mik azok, amik jellemzően elő szoktak kerülni, azokat céltudatosan előveszi, más esetben gondban lesznek a diákok. Az új NAT az állampolgári ismeretekbe szervezte ki a jelenkori anyagok oroszlánrészét, kérdés, hogy ez segít-e, ha közben más plusz témakörök kerültek be.
Száműznék a magyar diákokban „kisebbrendűségi érzést” keltő részeket a történelemoktatásból a kormánypárt politikusai - írja a HVG.
A hvg.hu szúrta ki, hogy Schmidt Mária, a Terror Háza főigazgatója a blogján kifejtette, szerinte milyennek kellene lennie a történelemoktatásnak Magyarországon, és milyen szempontok szerint kellene összeállítani az új Nemzeti alaptanterv történelem tananyagát.
A Kossuth Klubban találkoztam Miklósi Lászlóval, a Történelemtanárok Egyletének elnökével. Még le sem ültünk, már olyan lelkesen mesélt, mintha csak egy iskolai lyukasórán lennénk. Lendületesen beszélt arról, miként került a pályára, milyenek voltak a rendszerváltó évek. És persze valamivel kevéssé lelkesen arról, hogy ma milyen. Vendégszerzőnk, Maróti Zsolt Viktor interjúja.
Nem egyszerű a célul kitűzött "átpolitizáltságtól mentes, szakmai" munkához tartani magát a Történelemoktatók Szakmai Egyesületének, ha csak olyan előadókat hívnak meg a kísérleti tankönyvek kapcsán, akik ezeket a könyveket kiadták - köztük egy korábbi államtitkárt.
Sásd egyik iskolájában nem mindennapi módot találtak arra, hogy a történelem nagy eseményei rögzüljenek a diákokban.
Egyre kevesebb brit diák választja a történelem tantárgyat gimnáziumi tanulmányai során, a Nagy-Britanniában bevezetett oktatási reform ugyanis a korábbinál nagyobb szabadságot ad a tanulóknak abban, hogy milyen tantárgyakat tanulnak. A változtatás nagy vesztese – úgy tűnik – a történelem volt.
Jelentősen csökkent a homoszexuális tanulók elleni támadások száma egy brit iskolában, mióta az egyik tanár meleg hírességekről és történelmi személyiségekről tart előadásokat a diákoknak. Az intézményben évente egyszer tematikus hónapot tartanak, a kezdeményezéshez számos nagy-britanniai általános- és középiskola csatlakozott - itthon még gyerekcipőben járnak a hasonló oktatási programok.