Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Egyre kevesebb brit diák választja a történelem tantárgyat gimnáziumi tanulmányai során, a Nagy-Britanniában bevezetett oktatási reform ugyanis a korábbinál nagyobb szabadságot ad a tanulóknak abban, hogy milyen tantárgyakat tanulnak. A változtatás nagy vesztese – úgy tűnik – a történelem volt.
A brit diákok kétharmada csak tizennégy éves koráig tanul történelmet, a nemrég bevezetett oktatási reform hatására drasztikusan lecsökkent a történelemórák száma – állítja az akadémikusokból és pedagógusokból álló konzervatív tanácsadó testület, amely javaslatait eljuttatta Michale Gove oktatási miniszterhez is, adta hírül a MúltKor.
A testület szerint azzal, hogy az oktatási kormányzat a tárgyi tudás helyett az alapkészségeket állították a tanórai munka középpontjába, megpecsételte a következő nemzedék történelemtudását. A nyílt levelet aláíró pedagógusok szerint a szövegértés fejlesztése nem pótolhatja a történelmi adatok, évszámok és események megismerését, hiszen egy forrásszöveg elemzése semmit nem ér a legfontosabb tények ismerete nélkül.
Javaslataik között szerepel a jelenlegi tanmenet átdolgozása: a tizenegy éves diákok a rómaiakról, angolszászokról, vikingekről, a kora középkori Angliáról és a keresztes hadjáratokról tanulnának, tizenkét évesen a középkori élet, Skócia és Wales meghódítása, a százéves háború, a rózsák háborúja, a reneszánsz, a reformáció és I. Erzsébet uralkodása lenne a fő téma.