Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Pályaválasztási és pályaorientációs központot építettek, továbbá hat középiskolában laborokat, tanirodákat alakítottak ki abból a forrásból, amelyet a győri önkormányzat a gyakorlati képzés támogatására, a szakképzési eszközpark korszerűsítésére nyert el.
Gyakorlatorientált, hároméves szakképzést alakítanak ki, s a gyakorlati oktatásba a kisebb vállalkozásokat is bevonják majd - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön Székesfehérváron, ahol megnyitotta a pályaválasztási kiállítást.
Három évre rövidül a szakiskolai képzés, csökken a gyakorlati órák száma, és nagyobb jelentőségük lesz a külső gyakorlati helyeknek, ha bevezetik az új szakképzési törvényt. Bár a duális rendszerű képzés jobban igazodik majd a munkaerőpiac igényeihez, a szakiskolákban elméleti tantárgyakat oktató tanárok bajba kerülhetnek, sokukra az új rendszerben ugyanis már nem lesz szükség.
Várhatóan 2012-ben vezetik be Magyarországon a duális szakképzést, de kísérleti jelleggel már 2011 szeptemberétől élhet a német szakképzési rendszer - jelentette be Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár csütörtökön a kormányszóvivői tájékoztatón Budapesten.
A szakképzési feladatokról ír alá megállapodást ma a Parlamentben Orbán Viktor miniszterelnök és Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke. Az Eduline összefoglalta a legfontosabb változásokat.
Csaknem 140 szakma kerülhet át a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara fennhatósága alá, így a szervezet határozhatna a gyakorlati és közismereti óraszámokról és a vizsgakövetelményekről.
Nyugat-Európában elterjedt és népszerű, hogy a nagyobb cégek egyetemekkel, vagy szakképző intézményekkel működnek együtt, így oldva meg az utánpótlás-nevelés problémáját. Ez a forma mindenkinek jó: a cégek szakképzett munkaerőt, a diákok magas színvonalú oktatást és biztos jövőt, az iskolák pedig ipari hátszelet kapnak. Itthon is van az ilyen együttműködésekre jópár példa.
Keretmegállapodást kötött a Debreceni Egyetem Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma és az OTP Bank a két intézmény hosszú távú együttműködéséről - jelentette be Csányi Sándor elnök-vezérigazgató és Nagy János, a centrum elnöke kedden Budapesten, sajtótájékoztatón.
Szakképzési hozzájárulás a lifelong learning szolgálatában címmel rendezett konferenciát a Lifelong Learning Magyarország Alapítvány május 28-án, Budapesten. A szakmai párbeszéden szó esett a szakképzési hozzájárulást érintő törvénymódosítás hatásairól, amelyről Mátyus Mihály, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium Szakképzési és Felnőttképzési Főosztályának főosztályvezetője úgy nyilatkozott: az elszámolhatósági kör csökkent ugyan, de nem szűnt meg, a gyakorlati képzés biztosításának így is több pozitív gazdasági hatása van.
Bármilyen jó is egy iskola, a rendszerszintű problémákkal intézményi szinten nem tud megbirkózni. A Közép-Magyarországi régió középtávú szakképzési terveiben a fejlesztési prioritások között az első és kiemelt terület ún. tudáscentrumok kialakítása a régióban, ahol a kínálat koncentrálódik, és a tartalmi megújítás, a szakképzésben érdekeltek együttműködése megvalósulhat. A gyakorló hely centrumok lehetnek aztán vizsgaközpontok és ún. innovációs központok is, valamint módszertani központok. Ezek felvállalják a kompetenciafejlesztést a szakképzésben, a hátrányos helyzetűek munkaerő piaci esély növelését. Fontos a leszakadó rétegek integrálása, felkészítése szakképzettség megszerzésére, mert a szegénység és iskolázatlanság nagy probléma, mert perspektívát nyújtó segítség nélkül újratermelődik.
Együttműködési megállapodást kötött a Károly Róbert Főiskola és az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet (ORSZI) december 5-én. Az együttműködő felek célja többek között, hogy a megváltozott munkaképességűekkel foglalkozó szakértők, ellátás-szervezők, megváltozott munkaképességűek ellátásaiban részesülők felső- és középfokú oktatási-, valamint át- és továbbképzési rendszerét közösen fejlesszék.
Az úgynevezett "keresztféléves képzésre" azok jelentkezhetnek, akik különböző okok miatt februárban kívánják megkezdeni a tanulmányaikat, illetve azok is jelentkezhetnek a meghirdetett mesterképzésekre, akik januárban fejezik be tanulmányaikat az alapszakokon. Az október 15-én, szerdán megjelenő felvételi tájékoztatóban csaknem 50 felsőoktatási intézmény több mint 150 szakot, összesen 394 lehetőséget hirdet meg. A jelentkezési határidő november 15. - közölte az Oktatási és Kulturális Minisztérium.